Výluka ukončená: na trať Trnava – Jablonica sa vrátili vlaky ZSSK

05. 12. 2022
  • Traťová rýchlosť sa zvýšila
  • V novom grafikone tu bude jazdiť viac osobných vlakov ako doteraz

 

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje, že výluka v úseku Trnava – Smolenice – Jablonica, ktorá trvala od 16. 5. do 30. 11. 2022, je ukončená a od 1. 12. vlaky v tomto úseku jazdia ako pred začiatkom výlukových prác, teda podľa platného cestovného poriadku (CP).

Komplexná rekonštrukcia tejto trate bola nutná z dôvodu prevádzkového opotrebovania a uplynutia životnosti jednotlivých prvkov koľaje. Práce na železničnom zvršku medzi stanicami Boleráz a Smolenice, ktoré významne prispejú k priaznivému dopadu na zníženie prevádzkových nákladov v ďalších rokoch, boli v uplynulých dňoch ukončené. Traťová rýchlosť sa po rekonštrukcii zvýšila o 10 km/hod, teda na rýchlosť 90 km/hod (s miestnym obmedzením na 80 km/hod v úsekoch, kde sa trať zaobľuje).

Cieľom rekonštrukcie bola bezpečnejšia a plynulejšia prevádzka, zvýšenie traťovej rýchlosti a zníženie prevádzkových nákladov. Manažér infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sa pri rekonštrukcii venoval vybudovaniu nového trakčného vedenia, ktoré bude napájané z pôvodných napájacích bodov, odvodnenia železničného telesa v celom úseku trate a nových trakčných podpier a stožiarov v staniciach Boleráz a Smolenice. ŽSR zároveň zrekonštruovali všetky mostné objekty na trati (oprava poškodených nosných konštrukcií, vybudovanie nových ríms, resp. rozšírenie tých existujúcich a osadenie zábradlí na mostoch) a koľaj zvarili do bezstykovej podoby.

V aktuálnom Grafikone vlakovej dopravy (GVD) 2021/2022 v úseku Trnava – Jablonica premáva v pracovných dňoch 11 párov vlakov kategórie Os. Po novom (GVD 2022/2023, ktorý začne platiť od 11. 12. 2022) sa počet vlakov zvýši na 13 párov vlakov Os.

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 12. júna 2022 realizuje priemerne 1 631 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 246 ostatných diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.

 

Skip to content