Trate Čadca – Makov a Lučenec – Utekáč prejdú na samoobslužný výpravný systém

25. 06. 2021

BRATISLAVA  – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje cestujúcich, že trate Utekáč – Lučenec (trať č. 162)  a Čadca – Makov (trať č. 128) budú od 1. júla 2021 zaradené do samoobslužného výpravného systému (SVS), t. j. vo vlakoch nebude sprevádzajúci personál.

Cestujúci je preto na týchto tratiach povinný do vlaku nastúpiť s už vopred zakúpeným cestovným lístkom a bezprostredne po nástupe si ho označiť v označovači (okrem lístkov zakúpených na www.zssk.sk, v mobilnej aplikácii Ideme vlakom a vo forme SMS). Doklad sa stáva platným až po označení v označovači.

Lístok je možné zakúpiť nasledovne:

  • v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK
    • najbližšia pokladnica na trati č. 128: Čadca, Turzovka
    • najbližšia pokladnica na trati č. 162: Lučenec
  • na zssk.sk
  • v mobilnej aplikácii ZSSK Ideme vlakom
  • v forme SMS na číslo 2255:
    • pre 60-minútový lístok za 2,50 € pošlite SMS s textom A
    • pre 20-minútový lístok za 1,30 € pošlite SMS s textom B

Na zastávkach, kde sa nenachádza pokladnica, si cestujúci môžu zakúpiť lístok vo vlaku u rušňovodiča, no len počas pobytu vlaku na zastávke:

  • na trati č. 128:
    • 24-hodinový cestovný lístok v cene 2 €,
    • platí 24 hodín od označenia na opakované cesty oboma smermi na trati Čadca – Makov,
  • na trati č. 162:
    • 24-hodinový cestovný lístok v cene 2 €,
    • platí 24 hodín od označenia na opakované cesty oboma smermi na trati Lučenec – Utekáč,
  • cestujúcim s nárokom na bezplatnú prepravu (BP) rušňovodič nekontroluje preukaz, ani nevydáva CLBP.

Cestujúci s nárokom na BP sa prepravujú na základe predloženia preukazu na BP. Cestujúci, ktorí počas cesty nebudú mať platný cestovný lístok, zaplatia cestovné z nástupnej, resp. z východovej stanice do cieľovej stanice a sankciu podľa Prepravného poriadku ZSSK.


 ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 13. júna 2021 realizuje priemerne 1 538 vlakov denne, z toho 218 diaľkových vlakov a 1 320 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 047 kilometroch tratí na Slovensku.

 

Skip to content