Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Trnavský samosprávny kraj od 12. decembra 2021

03. 12. 2021

Dôležité zmeny:

  • Rozsiahla výluka na traťovom úseku Bratislava – Kúty z dôvodu modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – Kúty štátna hranica SR/ČR. Zásadná zmena vedenia regionálnych vlakov na tomto úseku.
  • Zrušenie medzištátneho regionálneho spojenia Kúty – Břeclav a následne zavedenie NAD na úseku Kúty – Brodské.
  • Nové spojenie Nitra – Hlohovec – Trnava.
  • Komplexná zmena trás vlakov na linkách Kúty – Skalica na Slovensku, Kúty – Trnava.  

 

Linka Bratislava – Malacky – Kúty – Břeclav (ČR) (trať 110)

  • Manažér železničnej infraštruktúry (ŽSR) začína s realizáciou rekonštrukčných prác na traťovom úseku Bratislava – Kúty z dôvodu modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – Kúty štátna hranica SR/ČR.
  • Vzhľadom na zníženú priepustnosť vlakov na traťovom úseku dochádza k zrušeniu pásmovej dopravnej obsluhy a zrušenie vlakov kategórie REX na traťovom úseku Bratislava – Kúty.
  • Z dôvodu výluky na traťovom úseku Bratislava – Kúty došlo k zmene časových polôh Os vlakov – odchod Bratislava xx:43, príchod Bratislava xx:17.
  • Vedené budú len Os vlaky v hodinovom intervale na linke Bratislava – Kúty, doplnené do 30-minútového intervalu vlakov kategórie Os na traťovom úseku Bratislava – Malacky v časoch dopravných špičiek počas pracovných dní.
  • Zavedením jednokoľajnej prevádzky počas rekonštrukcie dôjde (po dohode s objednávateľmi dopravných výkonov na Slovensku, ako aj v Čechách) k zrušeniu vlakov Os medzištátneho regionálneho spojenia Kúty – Břeclav (ČD) a následne zavedenie plnohodnotnej náhradnej autobusovej dopravy na úseku Kúty – Brodské.
  • V stanici Kúty ostávajú zachované prípojné väzby z/na prioritný smer Bratislava. Je možné prestúpiť na vlaky kategórie Os v smere/zo smeru Senica a Trnava, v smere/zo smeru Skalica na Slovensku, ako aj z náhradnej autobusovej dopravy v smere/zo smeru Brodské.

 

Linka Skalica na Slovensku – Kúty (trať 114)

  • Z dôvodu výluky na traťovom úseku Bratislava – Kúty došlo na úseku Kúty – Skalica na Slovensku k posunu časových polôh všetkých Os vlakov cca o 30 minút.
  • Na trati ostáva rovnaký počet vlakov – v pracovných dňoch 24 osobných vlakov a cez víkend 16 osobných vlakov.
  • Na linke počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke budú vlaky jazdiť v hodinovom intervale, mimo špičky v 2-hodinovom intervale v oboch smeroch.
  • V Kútoch sú vzhľadom na výluku na traťovom úseku Bratislava – Kúty a smerovanie prúdov cestujúcich prioritne zachované prestupné väzby na regionálne vlaky v smere Malacky a Bratislava a na vlaky diaľkovej dopravy v smere Brno a Praha.
  • Na linke ostane zachovaný samoobslužný výpravný systém (SVS).

 

Linka Kúty – Trnava (trať 116)

  • Z dôvodu výluky na traťovom úseku Bratislava – Kúty došlo na úseku Kúty – Trnava k posunu časových polôh Os všetkých vlakov cca o 30 minút.
  • Na trati ostáva rovnaký počet vlakov – v pracovných dňoch 24 osobných vlakov a cez víkend 18 osobných vlakov a vlaky už nebudú mať vianočné obmedzenia.
  • Na linke pôjdu vlaky počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke v hodinovom intervale, mimo špičky v 2-hodinovom intervale v oboch smeroch.
  • V Kútoch sú vzhľadom na výluku na traťovom úseku Bratislava – Kúty a smerovanie prúdov cestujúcich prioritne zachované prestupné väzby na regionálne vlaky v smere Malacky a Bratislava.
  • Prestupné väzby na relácii Jablonica – Trnava – Bratislava budú previazané na vlaky kategórie
    Os a v opačnom smere prestupné väzby pre nový cestovný poriadok sú taktiež s previazaním vlakov kategórie Os.

 

Linka Bratislava – Pezinok – Trnava – Leopoldov (trať 120), linka S 50/S 55 IDS BK

  • Na linke dochádza k výraznej zmene dopravnej obsluhy počas pracovných dní vytvorením priamej linky Trnava – Hlohovec – Nitra v hodinovom intervale prestriedaním vlakov kategórie Os a REX.
  • Vlaky zo smeru Bratislava sú vedené na skrátenej linke Bratislava hl. st./BANM – Trnava.
  • Vlaky na linke Bratislava-Nové Mesto – Trnava v smere z Bratislavy budú po novom vedené o 9 minút neskôr, tak aby zabezpečili 30 minútový interval s linkou Bratislava hl. st. – Trnava. Na linke naďalej premáva v pracovných dňoch v oboch smeroch 28 osobných vlakov, a to v hodinovom intervale. Táto linka je prepojená s linkou Senec – Bratislava-Petržalka tak, aby bolo vytvorené celodenné obojsmerné prepojenie Trnava – Bratislava-Petržalka s jedným prestupom. Zároveň je v stanici Bratislava-Petržalka vytvorený prípoj z/na vlaky v smere Rajka.
  • V rannej špičke premávajú z Trnavy do Bratislavy vlaky každých 20 minút, pričom tento interval vzniká striedaním vlakov kategórie Os a REX. Interval je zároveň naďalej doplnený o vlaky diaľkovej dopravy. V pracovných dňoch mimo dopravnej špičky jazdia prímestské vlaky na linke Bratislava – Trnava a späť v 30-minútovom intervale.
  • V stanici Trnava ostáva zachovaná možnosť prestupu na vlaky diaľkovej dopravy smer Žilina/Košice, ako aj na vlaky regionálnej dopravy v smere Sereď, Senica a Kúty.
  • Významnou zmenou je aj vyrovnanie kvality a komfortu pre cestujúcich na linke Bratislava hl. st. – Trnava a Bratislava Nové Mesto – Trnava, nakoľko na vlaky oboch liniek je plánované nasadenie elektrických poschodových jednotiek.

 

Linka Leopoldov – Nové Mesto nad Váhom (trať 120)

  • Dopravu zabezpečujú vlaky kategórie REX v hodinovom až 2-hodinovom intervale počas dopravnej špičky a jeden vlak kategórie Os, ktorý je vedený z technologických, resp. prevádzkových dôvodov.
  • Obsluha frekvenčne najvýznamnejších tarifných bodov na traťovom úseku zostáva celodenne zabezpečená hodinovým taktom vlakov diaľkovej a medziregionálnej dopravy prostredníctvom rýchlikov a regionálnych rýchlikov.

 

Linka Bratislava – Galanta – Nové Zámky (trať 130), linka S 50/S 55 IDS BK

  • Na uvedenej linke dochádza k nasledovnému zvýšeniu rozsahu dopravy:
  • predĺženie trasy vlaku REX 1873 až po ŽST Nové Zámky (v súčasnosti len po Šaľu), teda (Bratislava hl. st. 15:30 – Nové Zámky 16:42), ide v pracovných dňoch,
  • predĺženie trasy vlaku Os 4633 až po ŽST Nové Zámky (v súčasnosti len po Galantu), teda (Bratislava hl. st. 20:09 – Nové Zámky 21:38),
  • predĺženie trasy vlaku Os 4741 až po ŽST Galanta (v súčasnosti len po Senec), teda (Bratislava-Petržalka 18:11 – Galanta 19:07),
  • predĺženie trasy vlaku Os 4743 až po ŽST Šaľa (v súčasnosti len po Galantu), teda (Bratislava-Petržalka 19:11 – Šaľa 20:21), zastavuje aj v stanici Reca a Pusté Úľany,
  • nový Os 4604 (Nové Zámky 6:22 – Bratislava hl. st. 7:52) ide v pracovných dňoch,
  • nový Os 4640 (Nové Zámky 20:22 – Galanta 21:02) ide v pracovných dňoch,
  • nový Os 4634 (Nové Zámky 21:22 – Bratislava hl. st. 22:52) ide denne.
  • V čase dopravnej špičky (počas pracovných dní ráno do Bratislavy a popoludní opačným smerom) ostáva zachovaný minimálne 30-minútový interval vlakov REX a Os, mimo dopravnej špičky hodinový interval vlakov kategórie Os.
  • V stanici Galanta ostáva zachovaná prípojná väzba z vlakov diaľkovej dopravy zo smeru Bratislava a Zvolen na vlaky regionálnej dopravy v smere Trnava.

 

Linka Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (trať 131), linka S 70 IDS BK

  • Stabilizácia dopravnej ponuky na linke.
  • Na linke Bratislava – Komárno je zabezpečený základný 2-hodinový takt vlakov, ktorý je v pracovné dni v čase dopravnej špičky doplnený do hodinového taktu.
  • Na linke Bratislava – Dunajská Streda je zabezpečený základný hodinový interval, ktorý je v čase dopravných špičiek doplnený na 30-minútový interval vlakov, v úseku Bratislava – Kvetoslavov na 20-minútový interval vlakov.

 

Linka Galanta – Trnava (trať 133)

  • Na linke ostane počas pracovných dní zachované hodinové rozloženie vlakov, v čase dopoludňajšieho sedla budú premávať v 2-hodinovom intervale v oboch smeroch.
  • Celkovo bude na danej linke jazdiť 30 osobných vlakov počas pracovných dní a 27 osobných vlakov mimo pracovných dní.
  • Os 4501 (Trnava 4:11 – Galanta 4:38) nebude vedený.
  • Dochádza k zrušeniu priamej prímestskej linky Bratislava-Nové Mesto – Trnava – Galanta.
  • Z dôvodu zrušenia posilového vlaku RR 17842 nebudú vedené nedeľné vlaky Os 4533, Os 4534 a následne dochádza k zmene obmedzenia pri vlaku Os 4535 (Trnava 20:48 – Galanta 21:15) na ide denne.

 

Linka Nitra – Hlohovec – Leopoldov – Trnava (trať 140, 141, 120)

  • Krajské mestá Trnava a Nitra, ako aj okresné mesto Hlohovec bude spájať nová linka vlakov REX a Os. Na tejto linke bude zavedený hodinový interval, kedy sa budú striedať každé dve hodiny vlaky kategórie Os a každé dve hodiny vlaky kategórie REX. Vlaky REX budú zastavovať iba v Hlohovci, Leopoldove a Brestovanoch.
  • Nová linka Nitra a Trnava bude mať v ŽST Leopoldov prestupné nadväznosti na linky diaľkovej dopravy Bratislava – Žilina – Košice.
  • Vzhľadom na zahustenie dopravy na traťovom úseku Leopoldov – Nitra dochádza k zrušeniu prípojných vlakov v ŽST Zbehy na/od vlakov linky Bratislava – Prievidza.
  • Všetky regionálne spoje budú realizované dieselmotorovými jednotkami (DMJ).

 

ZSSK v Trnavskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 53 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na 257 km železničných tratí kraja.

 

Presné a aktuálne časy odchodov a príchodov vlakov nájdete na www.zssk.sk.


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 13. júna 2021 realizuje priemerne 1 538 vlakov denne, z toho 218 diaľkových vlakov a 1 320 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 047 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content