Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre diaľkovú dopravu od 12. decembra 2021

03. 12. 2021

BRATISLAVA

Dôležité zmeny:

  • Po znovuzavedení sa na koľaje vracajú ďalšie 3 páry vlakov InterCity (IC 520 – 525), spolu s IC 44/45 skracujú jazdné doby
  • Aj v letnej sezóne 2022 bude zavedený autovlak do chorvátskeho Splitu
  • Na linke Košice – Budapešť dochádza k výraznému rozšíreniu ponuky vlakových spojov
  • Trať Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica čaká výrazná zmena systému diaľkovej dopravy

Dňom 12. decembra 2021 vstúpi do platnosti Cestovný poriadok 2021/2022 (Grafikon vlakovej dopravy 2021/2022). Pozrite si zmeny, ktoré sa udejú v železničnej doprave v rámci diaľkových a medzištátnych, ako aj regionálnych a prímestských vlakov.

DIAĽKOVÁ VNÚTROŠTÁTNA DOPRAVA

Vlaky InterCity (Bratislava – Žilina – Košice)

Na linke Bratislava – Košice budú od nového GVD premávať 4 páry vlakov InterCity denne, pričom IC 44/45 Košice – Bratislava – Viedeň budú vedené od 12. 12. 2021 a IC 520 – 525 budú vedené od 27. 2. 2022 (IC 521 bude vedený od 28. 2. 2022) nasledovne:

  • Vlaky IC 44 a IC 45 budú aj naďalej vedené do/z Viedne cez Kittsee a budú zastavovať aj v staniciach Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. Vo Viedni je zabezpečený prípoj z/do Zürichu/Frankfurtu.
  • Jazdný čas najrýchlejšieho páru InterCity (IC 44 a IC 45) bude v smere z Bratislavy 4 h 46 min (jazdná doba ostáva zachovaná ako v súčasnosti) a v smere z Košíc 4 h 43 min (čo je skrátenie jazdnej doby o 4 minúty).
  • Najrýchlejší jazdný čas IC 52X bude v smere z Bratislavy 4 h 49 min (čo je o 6 minút menej ako v súčasnosti), najpomalší IC 52X bude 4 h 56 min (obdobne ako v súčasnosti).
  • Najrýchlejší jazdný čas IC 52X v smere z Košíc bude 4 h 53 min (obdobne ako v súčasnosti), najpomalší IC 52X bude 4 hod 57 min (čo je o 3 minúty kratšie ako v súčasnosti).
  • Jazdné časy aj naďalej budú negatívne ovplyvňovať rozsiahle výluky Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na výstavbe koridoru.
  • K skráteniu jazdných časov dôjde v úseku Bratislava – Žilina od 2 minút až po 5 minút, vlak IC 525 má jazdnú dobu zachovanú, pri vlaku IC 45 došlo k predĺženiu o 4 minúty.
  • K skráteniu jazdných časov dôjde v úseku Žilina – Košice od 1 minúty až po 3 minúty, pri vlakoch IC 524 a 525 došlo k predĺženiu o 2, resp. 4 minúty.

V IC vlakoch bude radený vozeň 1. triedy, reštauračný vozeň, vozeň 2. triedy vhodný na prepravu imobilných cestujúcich (so zdvíhacou plošinou), s pojazdnou úschovňou batožín a s kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov a vozne 2. triedy. Cestujúcim je k dispozícii Wi-Fi pripojenie na internet vo všetkých vozňoch 1. triedy a 2. triedy vrátane vozňa pre matky s deťmi, maľovanky s farbičkami a hra Človeče, nehnevaj sa s figúrkami vo vozňoch pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov.

Noviny v papierovej podobe sme vymenili za e-noviny denníka SME. Cestujúci v 1. a 2. vozňovej triede v IC vlakoch majú možnosť prehliadať spoplatnený (prémiový) obsah. Pre získanie bezplatného prístupu k prémiovému obsahu sa stačí pripojiť na Wi-Fi vo vlakoch IC, otvoriť stránku SME.sk a služba je pre cestujúcich automaticky sprístupnená.

Na linke Bratislava – Košice bude premávať 7 párov vlakov denne, pričom nedochádza k výrazným zmenám:

  • Všetky vlaky R 6XX budú v úseku Bratislava – Púchov vedené rýchlosťou 160 km/h.
  • Z dôvodu prebiehajúcich a plánovaných výluk nedochádza k zmene jazdných časov medzi Bratislavou a Košicami.
  • Rýchliky z/do Bratislavy budú odchádzať, resp. prichádzať v nezmenenom takte (Bratislava hl. st. odchod párna h:13 minúta a príchod nepárna h:47 minúta). Rýchliky z/do Košíc budú taktiež odchádzať, resp. prichádzať v nezmenenom takte (Košice odchod nepárna h:57 minúta a príchod párna h:03 minúta).
  • V Bratislave budú v smere do/z Prahy prestupné časy medzi rýchlikmi a vlakmi EuroCity na 19 minútach, a to od párnych vlakov R 6XX (Košice – Bratislava) na párne vlaky EC (Budapešť – Praha), ako aj od nepárnych vlakov EC (Praha – Budapešť) na nepárne vlaky R 6XX (Bratislava – Košice).
  • Súčasne sa v hlavnom meste v smere do/z Budapešti zachovajú prípojné väzby medzi rýchlikmi a vlakmi EuroCity s prestupným časom 10 minút, a to od párnych vlakov R 6XX (Košice – Bratislava) na nepárne vlaky EC (Praha – Budapešť), ako aj od párnych vlakov EC (Budapešť – Praha) na nepárne vlaky R 6XX (Bratislava – Košice).
  • Vo Vrútkach budú mať cestujúci čas na prestup 8 minút zo smeru Zvolen/Banská Bystrica na párne vlaky R 6XX (Košice – Bratislava) a 7 minút od nepárnych R 6XX (Bratislava – Košice) na vlaky smer Banská Bystrica /Zvolen.
  • V Púchove budú mať cestujúci čas na prestup 9 minút od párnych vlakov R 6XX (Košice – Bratislava) na párne vlaky EC (Púchov – Praha), a od nepárnych vlakov EC (Praha – Púchov) na nepárne vlaky R 6XX (Bratislava – Košice).
  • Z dôvodu výstavby koridoru budú aj naďalej pridané prirážky k jazdným časom v úsekoch Púchov – Považská Bystrica, Žilina – Varín, v uzle Žilina a Štrba – Poprad-Tatry.
  • Nočné spojenie zabezpečia z/do Bratislavy hlavnej stanice vlaky R 614 (Humenné 21:54 – Bratislava hlavná stanica 5:49) a R 615 (Bratislava hlavná stanica 22:57 – Humenné 6:33). V oboch rýchlikoch bude radený autovozeň Humenné – Bratislava hl. st..
  • Nočné vlaky R 614 a 615 budú aj naďalej povinne miestenkové v úseku Poprad-Tatry – Trenčín.

Vo všetkých vlakoch R 6XX je radený vozeň 1. triedy a vo vybraných rýchlikoch (R 600, 602, 604, 606, 607, 609, 611 a 613) je navyše radený vozeň 1. triedy s prémiovým kupé 1plus. Rýchliky sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a vybraných označených vozňoch 2. triedy, vozňom s reštauračnými službami, vozňom so zdvíhacou plošinou (vhodným na prepravu imobilných cestujúcich) a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami, pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, ako aj dvomi vozňami 2. triedy s možnosťou prepravy bicyklov. V týchto vlakoch je preprava vo vozňoch 1. triedy na základe povinnej rezervácie a povinne miestenková preprava bicyklov.

Vlaky RR 7XX POVAŽAN – „sedemstovkové“ regionálne rýchliky (Bratislava – Žilina; Bratislava – Trenčín)

Na trase medzi Bratislavou a ŽilinouBratislavou a Trenčínom budú regionálne rýchliky vedené obdobne ako v CP 2020/2021.

  • Všetky vlaky kategórie RR 7XX pôjdu rýchlosťou 160 km/h.
  • Jazdný čas väčšiny týchto vlakov sa na celej trase Bratislava – Žilina skráti z 2 h 24 min na 2 h 23 min.
  • Posilové vlaky RR 15715 a 17715 budú aj naďalej v novom CP jednotne zastavovať aj na zastávke Trenčín-Zlatovce.

Vo všetkých vlakoch RR 7XX POVAŽAN je radený vozeň 1. triedy. Vo vlakoch RR 700, 702, 717 je radený vozeň s reštauračnými službami, alebo bistro vozeň, vo vlaku RR 719 je tento vozeň radený v pondelok až piatok a v nedeľu, v soboty, nedele a sviatky vo vlaku RR 704. Vlaky sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a v označených vozňoch 2. triedy, cestujúcim sú k dispozícii vozne so zdvíhacou plošinou, ktoré sú vhodné na prepravu imobilných cestujúcich a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami, pojazdná úschovňa batožín a bicyklov, ako aj vozňom 2. triedy s možnosťou prepravy bicyklov. V týchto vlakoch je preprava vo vozňoch 1. triedy na základe povinnej rezervácie a preprava bicyklov na základe možnej rezervácie.

Vlaky RR 7XX TATRAN – „sedemstovkové“ regionálne rýchliky (Košice – Žilina/Trenčín)

  • Aj naďalej budú vedené dva denné vlaky RR 764 (Košice 17:57 – Trenčín 22:30), ktorý bude v nedele predĺžený až do Bratislavy s príchodom o 23:49 a RR 767 (Trenčín 5:26 – Košice 10:03).
  • Počas letnej turistickej sezóny od 16. 5. do 18. 9. denne budú vedené vlaky RR 766 (Košice 20:32 – Žilina 23:55) a RR 765 (Žilina 4:11 – Košice 7:41). Mimo sezóny budú vedené v pracovné dni v úseku Košice – Poprad-Tatry ako vlaky REX.

Negatívny vplyv na jazdné časy vlakov diaľkovej dopravy v GVD 2021/22 budú mať výlukové práce na trase Púchov – Považská Bystrica, rekonštrukcia uzla Žilina a výluky na trase Poprad-Tatry – Svit. Správca infraštruktúry na každý úsek výluky pridáva k jazdným časom prirážky, čo má významný vplyv na jazdnú dobu vlakov diaľkovej dopravy.

Trať Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica (vlaky R 8XX URPÍN)

Na uvedenej linke dochádza k zásadnej zmene systému diaľkovej dopravy:

  • Všetky vlaky (8 párov) budú premávať v úseku Bratislava – Banská Bystrica (okrem výnimiek), ruší sa striedavý systém jazdy od/z Banskej Bystrice a Košíc.
  • V ŽST Zvolen os. st. budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Zvolen – Košice.
  • V ŽST Banská Bystrica budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Banská Bystrica – Vrútky – Ostrava.
  • Výnimkou sú vlaky R 800, 801 GEMERAN POĽANA, ktoré budú premávať v nezmenených časových polohách v trase Bratislava-Nové Mesto – Bratislava hl. st. – Zvolen – Košice – Prešov a opačne.
  • Vlak Ex 530 URPÍN Banská Bystrica – Bratislava bude zrušený.
  • Pôvodný vlak R 843 (Bratislava hl. st. odch. 16:55) bude premávať v pondelok – štvrtok ako vlak R 853 v trase Bratislava hl. st. – Levice (skrátený o úsek Levice – Banská Bystrica). V piatok bude vlak premávať v trase Bratislava hl. st. – Banská Bystrica ako vlak RR 15843.
  • Vlak R 847 (Bratislava hl. st. odch. 20:04) bude premávať (okrem soboty) ako vlak R 855 v trase Bratislava hl. st. – Levice (skrátený o úsek Levice – Banská Bystrica).
  • Zavedený bude nový vlak R 861 (Levice 5:48 – Banská Bystrica 7:27). Vlak bude premávať denne okrem nedele.

Počas nedieľ bude na trase Banská Bystrica – Bratislava premávať len 1 posilový vlak RR 17840 s odchodom z Banskej Bystrice o 15:32, vlak RR 17842 premávajúci v súčasnom GVD o 2 hodiny v neskoršej polohe bude zrušený.

Cestujúci z vlakov linky Bratislava – Banská Bystrica môžu vo Zvolene prestúpiť na vlaky linky Zvolen – Košice, v Banskej Bystrici na vlaky v smere do Žiliny/Ostravy a opačne. V stanici Bratislava hl. st. sú prípojné väzby na vlaky EuroCity (Budapešť – Praha – Berlín) a aj na „šeťstovkové“ rýchliky (Bratislava – Žilina – Košice).

Vo všetkých vlakoch R 8XX s výnimkou vlakov R 800, 801 je radený vozeň 1. triedy. Vo všetkých vozňoch 1. triedy a v označených vozňoch 2. triedy je v cene cestovného pripojenie Wi-Fi. Vo vlakoch sú cestujúcim k dispozícii vozne so zdvíhacou plošinou, ktoré sú vhodné na prepravu imobilných cestujúcich a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami. V týchto vlakoch bude naďalej povinná rezervácia miest v prvej vozňovej triede a povinne miestenková preprava bicyklov.

Trať Zvolen – Košice (vlaky RR 9XX GEMERAN)

Na uvedenej linke dochádza k zásadnej zmene systému diaľkovej dopravy:

  • Kategória vlaku bude zmenená na RR.
  • Objem dopravy je navýšený o 2 páry vlakov, teda zo 4 na 6 párov vlakov. Vlaky budú premávať v pôvodných a nových časových polohách, okrem vlaku s odchodom zo Zvolena os. st. o 15:13 (bývalý R 813).
  • Všetky vlaky uvedenej linky budú premávať len v úseku Zvolen os. st. – Košice, bez priamych vlakov do Bratislavy.
  • V ŽST Zvolen os. st. budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Bratislava – Banská Bystrica.
  • Výnimkou sú vlaky R 800, 801 GEMERAN POĽANA, ktoré budú premávať v nezmenených časových polohách v trase Bratislava-Nové Mesto – Bratislava hl. st. – Zvolen – Košice – Prešov a opačne.
  • Trasa vlaku RR 17935, ktorý premával v nedeľu, je nahradená denným vlakom RR 921.

Cestujúci z týchto vlakov môžu vo Zvolene prestúpiť na vlaky v smere do Bratislavy a do Banskej Bystrice.

Vo všetkých vlakoch RR 9XX je radený vozeň 1. triedy. Vlaky sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a v označených vozňoch 2. triedy. Vo vlakoch sú cestujúcim k dispozícii vozne vhodné na prepravu imobilných cestujúcich a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami. V týchto vlakoch bude naďalej povinná rezervácia miest v prvej vozňovej triede a preprava bicyklov na základe možnej rezervácie.

Trať Zvolen – Banská Bystrica – Žilina – Ostrava (vlaky R 34X a R 9XX FATRAN)

Na uvedenej linke dochádza k zásadnej zmene systému diaľkovej dopravy:

  • Všetky vlaky uvedenej linky budú premávať len v úseku Banská Bystrica – Vrútky – Ostrava, trasa bude skrátená o úsek Zvolen – Banská Bystrica. Výnimkou sú vlaky R 346 a 347, ktoré budú premávať zo/do Zvolena.
  • Objem dopravy bude znížený o 1 pár vlakov R 943 a 950, ktoré premávali v pracovných dňoch okrem školských prázdnin.
  • V ŽST Banská Bystrica budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Bratislava – Banská Bystrica.

 

Z dôvodu prestavby železničného uzla Žilina stále pretrvávajú nasledovné zmeny:

  • Vlaky R 9XX premávajú na trase Banská Bystrica – Vrútky. V úseku Vrútky – Žilina cestujúci využívajú vlaky R 6XX.
  • Výnimka je vlak R 953, ktorý z dôvodu vysokej využívanosti v úseku Žilina – Vrútky a technických možností v Žiline, vychádza už zo Žiliny s odchodom o 14:47 a z Vrútok v nezmenenej trase.
  • Vlaky R 34X premávajú v trase Zvolen/Banská Bystrica – Žilina – Ostrava s pobytom na preprah HKV v ŽST Vrútky.

 

Na linke bude v nezmenených časových polohách premávať celkovo 8 párov vlakov, a to:

  • 3 páry v trase Banská Bystrica – Žilina – Ostrava,
  • 1 pár v trase Zvolen – Žilina – Ostrava,
  • 4 páry v trase Banská Bystrica – Vrútky (z toho vlak R 953 v trase Žilina – Banská Bystrica).

Cestujúci môžu v Banskej Bystrici prestúpiť na vlaky v smere do Bratislavy, vo Vrútkach na vlaky linky Bratislava – Žilina – Košice a v Žiline na vlaky linky Žilina – Praha. V opačnom smere sú rovnaké prípojné väzby.

Vo všetkých vlakoch R 9XX a R 3XX je radený vozeň 1. triedy. Vlaky sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a v označených vozňoch 2. triedy. Vo vlakoch sú cestujúcim k dispozícii vozne vhodné na prepravu imobilných cestujúcich a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami. V týchto vlakoch bude naďalej povinná rezervácia miest v prvej vozňovej triede a povinne miestenková preprava bicyklov.

Trať Banská Bystrica – Margecany (vlaky REX 178X)

Na uvedenej linke dochádza k zásadnej zmene systému diaľkovej dopravy:

  • Všetky vlaky kategórie REX budú v úsekoch Banská Bystrica – Brezno a Nálepkovo – Margecany zastavovať ako vlaky Os.
  • Časové polohy sú zmenené a dochádza k predĺženiu cestovnej doby o cca 30 minút.
  • Celkový objem dopravy je nezmenený – 2 páry vlakov REX na trati Banská Bystrica – Margecany.
  • V ŽST Banská Bystrica budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Bratislava – Banská Bystrica, v ŽST Margecany na vlaky Os do/od Košíc a do/od Poprad-Tatry. V ŽST Banská Bystrica vznikne nový prípoj od vlaku R 831 (prích. 9:26) na vlak REX 1781 (odch. 9:37).

 

Časové polohy vlakov sú nasledovné:

  • vlak REX 1780 (Margecany 08:08 – Banská Bystrica 12:20) ide denne,
  • vlak REX 1781 (Banská Bystrica 09:37 – Margecany 13:39) ide denne,
  • vlak REX 1782 (Margecany 14:08 – Banská Bystrica 18:17) ide denne,
  • vlak REX 1783 (Banská Bystrica 15:47 – Margecany 19:47) ide denne.

Vo všetkých vlakoch REX sú cestujúcim k dispozícii vozne vhodné na prepravu imobilných cestujúcich, bicyklov a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami a kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov.

Trať Bratislava – Prievidza (vlaky REX 17XX)

Na trati Bratislava hl. st. – Leopoldov – Prievidza dochádza k rozšíreniu dopravnej ponuky o štyri nové vlaky. V stanici Leopoldov nebude vykonávaný preprah HKV, čím dôjde k skráteniu cestovnej doby pre cestujúcich, ktorí tranzitujú cez Leopoldov. Časové polohy a obmedzenia vlakov budú nasledovné:

Aj v pripravovanom CP 2021/22 bude vo vlakoch kategórie R a vyššej (t. j. R, Ex, IC, EN, EC SC, rj, rjx), povinne miestenková preprava bicyklov.

Posilové vlaky

  • Vlaky RR 15711 a RR 17612 ŠARIŠAN Humenné – Bratislava hl. st. ostávajú zachované.
  • Vlaky RR 15713 a RR 17610 TATRAN Košice – Bratislava hl. st. ostávajú zachované.
  • Posilové vlaky RR na linke Bratislava – Žilina ostávajú zachované bez zmien.
  • Vlak RR 17842 URPÍN (Banská Bystrica 17:12 – Bratislava hl. st. 21:03) bude zrušený.
  • Vlak RR 17935 GEMERAN (Zvolen os. st. 17:13 – Košice 20:37) bude zrušený a nahradený denným vlakom kategórie RR 921.
  • Počas piatkov bude zavedený nový vlak RR 15843 URPÍN (Bratislava hl. st. 16:55 – Banská Bystrica 20:30). Nahrádza zrušený vlak R 843.
  • Vlak REX 17728 na trati Prievidza – Bratislava hl. st. bude zrušený a nahradený denným vlakom REX 1724.

DIAĽKOVÁ MEDZIŠTÁTNA DOPRAVA

Spojenie Slovensko – Rakúsko/Chorvátsko (ZSSK/ÖBB/SŽ HŽPP)

V letnej sezóne 2022 bude zavedený autovlak z Bratislavy do chorvátskeho Splitu. Vlak by mal mať predĺženú periódu jazdy nasledovne: EN 1153 bude vedený v letnej sezóne od 3. 6. do 23. 9. dvakrát týždenne s odchodmi z Bratislavy vždy v utorok a v piatok o 15:51. Do Splitu vlak dorazí ráno o cca 9:50 h. Späť zo Splitu do Bratislavy bude premávať v stredu a v sobotu večer od 4. 6. do 24. 9., do Bratislavy bude prichádzať nasledujúce ráno o 10:49. Vlak bude zostavený z vozňov na spanie, sedačkových vozňov a vozňa na prepravu automobilov.

Spojenie Slovensko – Rakúsko/Švajčiarsko (ZSSK/ÖBB/SBB)

Na linke Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf – Salzburg – Innsbruck – Zűrich bude naďalej premávať jeden pár vysokorýchlostných vlakov kategórie railjet xpress:

  • rjx 160 (Bratislava hl. st. 06:08 – Zürich Hbf 15:20), v novom GVD bude zastavovať navyše aj v stanici Bratislava-Nové Mesto a zastavenie v stanici Bratislava-Petržalka ostáva zachované.
  • rjx 167 (Zürich Hbf 12:40 – Bratislava hl. st. 21:51). Vlak rjx 167 zastavuje aj v železničnej stanici Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka.
  • Vlaky majú zabezpečené prípojné väzby od vlaku R 614 TATRAN ZEMPLÍN a na vlak R 615 TATRAN ZEMPLÍN (Bratislava hl. st. – Žilina – Humenné), ako aj od vlaku R 800 GEMERAN POĽANA a na vlak R 801 GEMERAN POĽANA (Bratislava-Nové Mesto – Zvolen – Košice – Prešov).

Vlak je vedený súpravou Viaggio Comfort so službami a vysokým komfortom (Economy class – Wi-Fi, palubný portál, mobilbar; First class – Wi-Fi, palubný portál, servis na miesto, mobilbar, nastaviteľné sedadlá; Business Class – polohovateľné sedadlá, Wi-Fi, palubný portál, uvítací drink, servis na miesto, tichá zóna).

Na linke (Košice) – Bratislava – Viedeň nedochádza k zásadnejším zmenám:

  • Drobné úpravy à minútové posuny v trasách medzištátneho páru vlakov InterCity – IC 44 (Košice 07:11 – Wien Hbf 13:24) a IC 45 (Wien Hbf 14:42 – Košice 20:52), ktoré budú premávať na linke Košice – Žilina – Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf. Vo Viedni je zabezpečený prípoj z/do Zürichu/Frankfurtu.
  • 17 párov vlakov v hodinovom takte v relácii Bratislava hl. st. – Marchegg – Wien Hbf..
  • 20 párov vlakov na trase Bratislava Petržalka – Kittsee – Wien Hbf..
  • 1 pár víkendových vlakov na trase Bratislava Petržalka – Murzzuschlag.
  • Pokračovanie v spolupráci s ÖBB na produkte sezónneho autovlaku na trase Bratislava – Wien – Split (na komerčnej báze) – pripravujeme rozšírenie periódy jazdy.

Spojenie Slovensko – Maďarsko (ZSSK/MÁV)

Na linke Budapešť – Bratislava – Praha – (Berlín/Hamburg/Varšava) dochádza len k minimálnym zmenám:

  • Vlaky EC 130 BATHORY a EC 131 BATHORY budú naďalej premávať v pôvodných časových polohách so skupinou vozňov do Krakova a Przemyślu – s prípojom na/z Ukrajinu a skupinou vozňov do poľskej Warszawy a do bieloruského Brestu, kde bude mať vlak výhodné prípojné nadväznosti na hotelový vlak do/z Minska a Moskvy.
  • Zachovaný zostáva 2-hodinový interval a 7 párov vlakov EC METROPOLITAN na linke Budapešť – Bratislava – Praha, 1 pár vlakov na linke Bratislava – Praha a 1 pár vlakov na trase Nové Zámky – Praha.
  • Trasa vlaku EC 172/173 HUNGARIA (Budapešť – Hamburg) bude do 31. 8. 2022 z dôvodu výluky v ČR skrátená len po ŽST Praha hl. n. (vedený ako vlak EC 286/287 s nutnosťou prestupu v Prahe hl. n. smer Berlin – Hamburg).
  • Naďalej platí z dôvodu výluky dlhodobý odklon všetkých vlakov EC Budapest – Bratislava – Praha cez Havličkův Brod s absenciou obsluhy staníc Česká Třebová a Pardubice hl. n.
  • Nočné vlaky EN 476 METROPOL budú mať v Budapešti zmenenú východziu/končiacu stanicu na Budapest-Nyugati (Budapest-Nyugati pu. 19:25 – Břeclav os. n. 23:01) a EN 477 MERROPOL (Břeclav os. n. 04:59 – Nyugatiest-Nyugati pu. 08:20). Vlaky budú vedené v taktovom režime vlakov EC METROPOLITAN len v úseku Budapešť – Břeclav. V uvedenom vlaku zostávajú zachované relácie priamych vozňov do/z Prahy, Krakova, Varšavy ako aj do Berlína cez Wroclaw.
  • Na linke Košice – Hidasnémeti – Budapešť dochádza k výraznému rozšíreniu ponuky vlakových spojov. Namiesto dvoch doterajších EC vlakov pôjde na uvedenej linke spolu 7 párov medzištátnych EC vlakov, ktoré budú vedené v dvojhodinovom taktovom režime s odchodmi z Košíc v čase od 6:01 – 18:01 a príchodmi do Košíc od 9:59 – 21:59. Výrazne sa tak zlepší vlakové prepojenie Košíc s Miskolcom a Budapešťou.
  • Osobné vlaky, ktoré premávajú na linke Bratislava-Petržalka – Rajka – Hegyeshalom, budú jazdiť v pôvodnom rozsahu bez zmeny. V stanici Bratislava-Petržalka sú zabezpečené prípoje medzi všetkými vlakmi linky S8 Hegyeshalom – Bratislava-Petržalka a S65 Senec – Bratislava-Petržalka.

Spojenie Slovensko – Česko (ZSSK/ČD)

V medzištátnej doprave medzi SR a ČR zostáva zachované vedenie 4 rýchlovlakov (SC Pendolino) vedených na linke Košice – Praha hl. n.

  • Vlaky SC 240/241 Košice – Praha hl. n. budú vedené denne okrem 24., 25. a 31. 12.
  • Posilové vlaky SC 242/243 Košice Praha hl. n. budú vedené v piatky do Košíc a v soboty do Prahy hl. n.

Vlaky EC 282 a 283 budú aj v GVD 2021/22 vedené v úseku Nové Zámky – Bratislava – Praha denne. Na týchto vlakoch bude vedený aj priamy lôžkový vozeň Prešov – Nové Zámky – Bratislava hl. st. – Praha hl. st. a späť v kombinácii s vlakmi R 800/801 GEMERAN POĽANA.

Na linke Púchov – Horní Lideč – Praha dochádza k nasledujúcim zmenám:

  • Na území ČR dochádza k zmene kategórie vlakov z Ex na EC, na našom území vlaky 220/221 ostávajú v kategórii Ex a ostatné vlaky budú vedené v kategórii EC aj na našom území.
  • Vlaky budú premávať z dôvodu stavebných prác aj naďalej len na skrátenej trase Praha hl .n. – Púchov s výnimkou vlakov Ex 220/221 (Praha hl. n. odchod 15:02 – Žilina príchod 20:42; Žilina odchod 7:18 – Praha hl. n. príchod 12:52), ktorý zostane premávať na trase Praha – Žilina a späť.
  • Pri ostatných vlakoch uvedenej linky Praha hl. n – Púchov budú mať cestujúci v ŽST Púchov zabezpečené prípojné vlaky smer Žilina – Košice, ako aj smer Trenčín – Bratislava.

 

Na linke Žilina – Čadca – Ostrava/Praha dochádza k nasledujúcim zmenám:

  • Zo 4 párov denných vlakov budú 3 páry premávať v trase Banská Bystrica – Žilina – Ostrava a 1 pár (R 346 a R 347) v trase Zvolen – Žilina – Ostrava. Pri vlakoch R 343 a R 345 dochádza ku skráteniu trasy o úsek Banská Bystrica – Zvolen os. st.
  • Vlaky linky Žilina – Praha hl. n. budú mať na území ČR novú kategóriu EC, na území SR budú aj naďalej vedené v kategórii Ex.

 

Na linke nočných vlakov (Humenné) – Košice – Čadca – Praha neprichádza k zásadnejším zmenám:

  • Nočné vlaky EN 442/443 SLOVAKIA budú poskytovať službu prepravy automobilov a motocyklov na relácii Košice – Praha.
  • Autovozeň Humenné – Praha nebude vedený do odvolania.
  • Autovozeň Praha – Poprad-Tatry bude vedený z (5)/(6) a vo vybrané dátumy.
  • Autovozeň Poprad-Tatry – Praha bude vedený z (6)/(7) a vo vybrané dátumy.
  • Ďalšie vedenie vozňov Humenné – Praha, resp. Poprad-Tatry – Praha bude záležať od aktuálnej pandemickej situácie.

Spojenie Slovensko – Poľsko

Medzi Bratislavou a Varšavou ostáva zachované  spojenie 2 pármi priamych vlakov:

  • Vlak EN 476/477 METROPOL, odchod Bratislava hl. st. 22:06, príchod Krakov 6:07, príchod Varšava 8:54.
  • Vlak EC 130/131 BATHORY odchod Bratislava hl. st. 10:57, príchod Varšava Centralna 19:15, príchod Brest (Bielorusko) 00:57.

Na linke Poprad-Tatry – Muszyna a späť budú RR 8360, 8361, 8362 a 8363 BELIANSKY EXPRES vedené v (6) a (7) od 25. 12. 2021 do 27. 2. 2022 a od 4. 6. do 4. 9.

Pri vlakoch na linke Medzilaborce – Lupkow dôjde z dôvodu výluk na poľskej strane k zrušeniu ich vedenia v piatok a skráteniu periódy jazdy o jeden víkend. Vlaky budú vedené nasledovne:

  • Os 8984, 8985, 8986, 8987 budú vedené v (6) a (7) od 25. 6. do 28. 8.
  • Os 8988 a 8989 budú vedené počas konania festivalu kultúry a športu v Medzilaborciach 25. a 26. 6. 2022.

Spojenie Slovensko – Ukrajina (ZSSK – UZ)

  • Priame spojenie z Košíc do ukrajinského Mukačeva rýchlo, bez prestupu a bez čakania na hraniciach bude prostredníctvom dvoch párov vlakov zachované aj počas platnosti CP pre obdobie 2021/2022. Vlaky budú vedené 2x denne približne v rovnakých polohách ako doposiaľ.
  • V Košiciach budú výhodné prípoje od a na vlaky Košice – Mukačevo, smer Praha a Bratislava.
  • Medzi Košicami a Čopom bude aj naďalej premávať 1 pár medzištátnych vlakov, v ktorých už nebudú radené priame lôžkové vozne z Košíc do Kyjeva. Vlaky sú prípojnými väzbami od vlakov SC Pendolino z/do Prahy a od rýchlikov do/z Bratislavy.

Poskytované služby vo vlakoch diaľkovej dopravy

Služby vo vlakoch budeme naďalej poskytovať v takom rozsahu a kvalite ako doteraz.

Medzi poskytované služby patrí napr.:

  • balená voda 0,5 l,
  • obsluha mobilbarom na miesto,
  • možnosť rezervovať si bezplatné parkovanie v Bratislave, Trnave, Žiline a Poprade k spiatočnému lístku zakúpenému cez internet,
  • veľkopriestorové aj oddielové usporiadanie,
  • rozkladacie stolíky,
  • polohovateľné sedadlá.

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 13. júna 2021 realizuje priemerne 1 538 vlakov denne, z toho 218 diaľkových vlakov a 1 320 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 047 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content