Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Bratislavský samosprávny kraj od 12. decembra 2021

03. 12. 2021

Dôležité zmeny:

  • Zmena koncepcie dopravnej obsluhy na trati Bratislava – Kúty (110) z dôvodu modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – Kúty štátna hranica SR/ČR. Zásadná zmena vedenia regionálnych vlakov na tomto úseku.
  • Celodenné priame spojenie Kúty – Malacky – Bratislava – Trnava s minimálnym pobytom v ŽST Bratislava hl. st.
  • Optimalizácia a zjednotenie vozby v uzle Bratislava.

 

Všetky prímestské vlaky v rámci Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) sú zapojené do Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) a možno v nich využiť integrované cestovné lístky. Cestovné poriadky všetkých integrovaných dopravcov sú navzájom koordinované. V prestupných termináloch je zabezpečovaný návoz a odvoz cestujúcich do/z vlakov.

 

Linka Bratislava – Malacky – Kúty – Břeclav (ČR) (trať 110), linka S 20 IDS BK

  • Na uvedenom traťovom úseku dochádza z dôvodu začatia výlukových prác k zmene koncepcie vozby vlakov a to k zrušeniu pásmovej obsluhy a vlakov kategórie REX. Na traťovom úseku tak ostane zachovaná dopravná obsluha len vlakmi Os, ktoré zastavujú vo všetkých ŽST.
  • V pracovných dňoch počas dopravnej špičky budú vlaky v úseku Bratislava – Malacky premávať v polhodinovom intervale, mimo dopravnej špičky v hodinovom intervale v úseku Bratislava – Kúty.
  • Z dôvodu výluky na traťovom úseku Bratislava – Kúty došlo k zmene časových polôh Os vlakov – odchod Bratislava xx:43, príchod Bratislava xx:17.
  • Zmenou časových polôh na traťovom úseku bude vytvorené celodenné priame spojenie Kúty – Bratislava – Trnava a Malacky – Bratislava – Pezinok v čase dopravných špičiek s minimálnym pobytom v ŽST Bratislava hl. st.
  • V železničnej stanici Bratislava hl. st. z dôvodu zmeny časových polôh vlakov budú zrušené prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os v smere/zo smeru Galanta.

 

Linka Bratislava – Pezinok – Trnava – Leopoldov (trať 120), linka S 50/S 55 IDS BK

  • Vlaky v smere Bratislava – Trnava sú vedené na skrátenej linke Bratislava hl. st./BANM – Trnava.
  • Z dôvodu optimalizácie a zefektívnenia vozby prišlo k zmene kalendárneho obmedzenia a k zmene časovej polohy pri niektorých vlakoch.
  • Prišlo k zavedeniu nových vlakov:
  • Os 3841 (Bratislava-Nové Mesto 6:56 – Pezinok 7:18),
  • Os 2054 (Pezinok 15:42 – Bratislava hl. st. 16:05),
  • Os 2058 (Pezinok 17:42 – Bratislava hl. st. 18:05),
  • a k zrušeniu vlaku REX 1866 (Pezinok 16:11 – Bratislava hl. st. 16:26).
  • Vlaky na linke Bratislava-Nové Mesto – Trnava v smere z Bratislavy budú po novom vedené o 9 minút neskôr, tak aby zabezpečili 30 minútový interval s linkou Bratislava hl. st. – Trnava. Na linke naďalej premáva v pracovných dňoch v oboch smeroch 28 osobných vlakov, a to v hodinovom intervale. Táto linka je prepojená s linkou Senec – Bratislava-Petržalka tak, aby bolo vytvorené celodenné obojsmerné prepojenie Trnava – Bratislava-Petržalka s jedným prestupom. Zároveň je v stanici Bratislava-Petržalka vytvorený prípoj z/na vlaky v smere Rajka.
  • Zjednotenie večerného taktu posledných 3 vlakov s odchodom zo ŽST Bratislava hl. st. xx:30.
  • V rannej špičke budú z Trnavy do Bratislavy premávať vlaky každých 20 minút, pričom tento interval vznikne striedaním vlakov kategórií Os a regionálny expres (REX). Interval bude zároveň naďalej doplnený o východiskové/končiace vlaky z/do Pezinka, ktoré spoločne vytvárajú 15-minútový interval vlakov v čase dopravnej špičky. V pracovných dňoch mimo dopravnej špičky budú vlaky na linke Bratislava – Trnava a späť jazdiť v 30-minútovom intervale.
  • V stanici Bratislava hl. st. ostanú zachované prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os v smere/zo smeru Galanta.
  • Významnou zmenou je aj vyrovnanie kvality a komfortu pre cestujúcich na linke Bratislava hl. st. – Trnava a Bratislava Nové Mesto – Trnava, keďže na vlaky oboch liniek je plánované nasadenie elektrických poschodových jednotiek.

 

Linka Bratislava – Senec – Nové Zámky (trať 130), linka S 60/S 65 IDS BK

  • Z dôvodu optimalizácie a zefektívnenia vozby prišlo k predĺženiu trás pri niektorých vlakoch mimo územie BSK a k zavedeniu nového vlaku Os 4634 (Nové Zámky 21:22 – Bratislava hl. st. 22:52) s kalendárnym obmedzením – ide denne.
  • Na linke Bratislava-Petržalka – Senec – Galanta naďalej premáva v pracovných dňoch v oboch smeroch 28 osobných vlakov v hodinovom intervale. Zároveň je v stanici Bratislava-Petržalka vytvorený prípoj z vlakov/na vlaky v smere Rajka.
  • Na traťovom úseku Bratislava – Senec – Galanta ostáva zachovaná ponuka vlakov prímestskej dopravy. V čase rannej špičky vlaky premávajú v 20-minútovom intervale, v čase popoludňajšej špičky v 30-minútovom intervale, pričom interval vzniká striedaním vlakov kategórií Os a REX.
  • V pracovných dňoch jazdia vlaky na linke Bratislava – Senec a späť v 30-minútovom intervale.
  • V železničnej stanici Bratislava hl. st. ostanú zachované prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os v smere/zo smeru Trnava.

 

Linka Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (trať 131), linka S 70 IDS BK

  • Zachovanie dopravnej ponuky na linke, len minimálne úpravy polôh vlakov vyplývajúce z konštrukcie.
  • Na linke Bratislava – Komárno je zabezpečený základný 2-hodinový takt vlakov, ktorý je v pracovné dni v čase dopravnej špičky doplnený do hodinového taktu.
  • Na linke Bratislava – Dunajská Streda je zabezpečený základný hodinový interval, ktorý je v čase dopravných špičiek doplnený na 30-minútový interval vlakov, v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20-minútový interval vlakov.
  • V železničnej stanici Bratislava hl. st. sú zabezpečené prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os.

 

ZSSK v Bratislavskom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 32 staniciach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na viac než 170 km železničných tratí.

 

Presné a aktuálne časy odchodov a príchodov vlakov nájdete na www.zssk.sk.


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 13. júna 2021 realizuje priemerne 1 538 vlakov denne, z toho 218 diaľkových vlakov a 1 320 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 047 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content