Košice a Viedeň opäť spojí IC vlak, do prevádzky sa vracajú reštauračné vozne. Prehľad zmien cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy od 13. 6. 2021 v kocke

10. 06. 2021
  • ZSSK obnovuje prvý pár IC vlakov – z Košíc do Viedne
  • Do vlakov diaľkovej dopravy budú opäť zaradené aj reštauračné vozne
  • O cestu autovlakom do Splitu majú záujem aj slovenskí motorkári
  • Trate Utekáč – Lučenec a Čadca – Makov budú zaradené do samoobslužného výpravného systému, t. j. vo vlakoch nebude sprevádzajúci personál

 

BRATISLAVA – V nedeľu 13. 6. 2021 vstúpi do platnosti pravidelná 2. zmena Cestovného poriadku 2020/2021. V rámci nej Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) obnovuje prvý pár vlakov kategórie InterCity (IC) – z Košíc do Viedne a späť.

Od 18. 6. 2021 ZSSK v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) sprevádzkuje letné spojenie z Bratislavy priamo do Splitu à https://www.zssk.sk/aktuality/dovolenka-2021-v-lete-sa-so-zssk-dostanete-do-splitu-z-bratislavy-vlakom-vziat-si-mozete-aj-svoje-auto/.  Prvý vlak do Splitu má v súčasnosti vypredaných po celej trase 100 % svojej lôžkovej kapacity a do Chorvátska sa v ňom z Bratislavy a z Rakúska odvezie 22 motocyklov a 3 osobné vozidlá.

V nočných vlakoch do Českej republiky budú radené autovozne z Košíc do Prahy, podľa dopytu bude ZSSK nasadzovať aj autovozne na linke Humenné – Praha a Poprad-Tatry – Praha.

Pozrite si zmeny, ktoré sa udejú v železničnej doprave v rámci diaľkových vnútroštátnych a medzištátnych, ako aj regionálnych a prímestských vlakov:

 

Vnútroštátna doprava

Z dôvodu pokračujúcich výlukových prác pre výstavbu koridoru na Považí, ktorý realizuje manažér infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), dochádza k nasledovným zmenám časovej polohy vlakov:

  • RR 703 POVAŽAN bude mať oproti súčasnosti skorší príchod do Žiliny o 8 minút (Žilina príchod o 09:37),
  • RR 705 POVAŽAN bude mať oproti súčasnosti skorší príchod do Žiliny o 8 minút (Žilina príchod o 11:37),
  • RR 706 POVAŽAN bude v úseku Žilina – Považská Bystrica vedený v neskoršej polohe o 4 minúty (Žilina odchod o 06:23, Považská Bystrica príchod o 06:45),
  • RR 707 POVAŽAN bude mať oproti súčasnosti skorší príchod do Žiliny o 3 minúty (Žilina príchod o 13:42),
  • RR 709 POVAŽAN bude mať oproti súčasnosti skorší príchod do Žiliny o 8 minút (Žilina príchod o 15:37),
  • RR 710 POVAŽAN bude v úseku Žilina – Považská Bystrica vedený v neskoršej polohe o 7 minút (Žilina odchod o 10:23, Považská Bystrica príchod o 10:45),
  • RR 711 POVAŽAN bude mať oproti súčasnosti skorší príchod do Žiliny o 8 minút (Žilina príchod o 17:37),
  • RR 712 POVAŽAN bude v úseku Žilina – Považská Bystrica vedený v neskoršej polohe o 7 minút (Žilina odchod o 12:23, Považská Bystrica príchod o 12:45),
  • RR 716 POVAŽAN bude v úseku Žilina – Považská Bystrica vedený v neskoršej polohe o 7 minút (Žilina odchod o 16:23, Považská Bystrica príchod o 16:45),
  • REX 767 TATRAN bude v úseku Považská Bystrica – Žilina vedený v skoršej polohe o 2 minúty (Považská Bystrica odchod o 06:12, Bytča príchod o 06:22, odchod o 06:23, Žilina príchod o 06:37),
  • RR 15711 ŠARIŠAN bude mať oproti súčasnosti skorší príchod do Žiliny o 8 minút (Žilina príchod o 17:37, odchod o 17:44, Vrútky príchod o 18:07, odchod o 18:08, Kraľovany príchod o 18:21),
  • RR 17716 POVAŽAN bude v úseku Žilina – Bytča vedený v neskoršej polohe o 3 minúty (Žilina odchod o 16:19, Bytča príchod o 16:34).

 

Vo vlakoch R 6xx (tzv. „šesťstovkové rýchliky“) a vo vlakoch RR 700, 702, 704, 717, 719, 764, 767, 17764, REX 1763 budú od 13. 6. 2021 opäť radené aj reštauračné vozne. Služby v nich budú poskytované v zmysle platných pandemických opatrení.

 

REGIONÁLNA A PRÍMESTSKÁ DOPRAVA

Žilinský, Trenčiansky a Banskobystrický samosprávny kraj

Manažér železničnej infraštruktúry ŽSR pokračuje v rekonštrukčných prácach a výstavbe uzla Žilina. Pre obmedzené možnosti infraštruktúry a výluky dochádza na traťovom úseku Žilina – Púchov k úpravám časových polôh viacerých prímestských vlakov ZSSK o 1 – 5 minút. Väčšie časové posuny sú nasledovné:

  • Os 3304 bude v úseku Žilina – Považská Bystrica vedený o 9 minút skôr (Žilina odchod o 05:42),
  • Os 3384 bude v úseku Žilina – Bytča vedený o 10 minút neskôr (Žilina odchod o 18:58),
  • Os 3354 bude v úseku Žilina – Považská Bystrica vedený o 6 minút neskôr (Žilina odchod
    o 20:51).

V súvislosti so zmenami časových polôh vlakov na hlavnej trati (Žilina – Púchov) dochádza aj na traťovom úseku Žilina – Rajec pri vybraných vlakoch vedených popoludní k úprave časových polôh
o 1 – 5 minút. Vlaky budú opäť premávať v takte.

Na trati Brezno – Jesenské (č. 174) bude premávať vlak Os 6717 o 2 minúty skôr:

  • Os 6717 (Tisovec 12:01 – Rimavská Sobota 12:57).

Súčasne prichádza k rozšíreniu zoznamu tratí, kde pri preprave cestujúcich platia pravidlá samoobslužného výpravného systému (SVS). ZSSK ho na týchto tratiach plánuje zaviesť od 1. 7. 2021. Ide o trate:

  • Utekáč – Lučenec (trať 162),
  • Čadca – Makov (trať 128).

 

DIAĽKOVÁ VNÚTROŠTÁTNA A MEDZIŠTÁTNA DOPRAVA

Medzištátna doprava s Rakúskom

Od 13. 6. 2021 ZSSK vracia do prevádzky najrýchlejšie vlaky kategórie InterCity, konkrétne jeden pár, IC 44/45, ktorý bude vedený na plnej trase Košice – Bratislava hl. st. – Wien Hbf. a späť:

  • IC 44 (Košice 07:11 – Bratislava hl. st. 11:56 – 12:08 – Wien Hbf. 13:24),
  • IC 45 (Wien Hbf. 14:42 – Bratislava hl. st. 15:58 – 16:06 – Košice 20:52).

Vo vlakoch budú radené aj reštauračné vozne.

Vo vlakoch rjx 160/167 Bratislava – Zürich sú od 3. 6. 2021 taktiež poskytované reštauračné služby.

 

Medzištátna doprava s Českom

Hraničný prechod Čadca – Mosty u Jablunkova:

  • Ex 144 OSTRAVAN bude opäť vedený na plnej trase Žilina – Ostrava – Praha hl. n., vlak bude vedený s pôvodnými obmedzeniami, teda reálne začne premávať od 14. 6. 2021,
  • Ex 145 OSTRAVAN bude opäť vedený na plnej trase Praha hl. n. – Ostrava – Žilina, tiež vedený s pôvodnými obmedzeniami,
  • R 340 FATRAN bude opäť vedený na plnej trase Banská Bystrica – Žilina – Ostrava-Svinov,
  • R 341 FATRAN bude opäť vedený na plnej trase Ostrava-Svinov – Žilina – Banská Bystrica,
  • EN 443 SLOVAKIA bude od 13./14. 6. 2021 vedený na celej trase Praha hl. n. – Košice – Humenné,
  • EN 442 SLOVAKIA bude od 14./15. 6. 2021 vedený na celej trase Humenné – Košice – Praha hl. n..

V nočných vlakoch budú od začiatku ich prevádzky radené len autovozne Košice – Praha hl. n.. Autovozne Humenné – Praha a Poprad-Tatry – Praha bude ZSSK nasadzovať postupne podľa dopytu zákazníkov.

Z dôvodu výluky na území Českej republiky bude mať vlak EN 443 skorší odchod z Prahy o cca 90 min (Praha hl. n. odchod o 20:48). Uvedená zmena trasy bude platiť od 13./14. 6. – 30./31. 8. 2021. V dňoch 30. 6./1. 7., 1./2. 7., 31. 7./1. 8. bude mať vlak 443 inú trasu v úseku Ostrava-Svinov – Bohumín.

V súčasnosti nie sú vedené posilové vlaky SC 242/243 Pendolino Košičan (Košice – Praha hl. n.).

 

Medzištátna doprava s Maďarskom

Hraničný prechod Rusovce – Rajka:

  • Všetky osobné vlaky Bratislava-Petržalka – Hegyeshalom (Os 2800 – 2809) budú vedené aj počas letných prázdnin.

 

Medzištátna doprava s Poľskom a Ukrajinou

V súčasnosti nie sú vedené medzištátne linky:

  • Poprad-Tatry – Muszyna,
  • Košice – Čierna nad Tisou – Čop,
  • Košice – Mukačevo.

 

O opätovnom zavedení týchto spojov bude ZSSK včas informovať.

ZSSK od júna obnovuje aj prvý pár IC vlakov.

Vlakom si do Splitu môžete vziať aj auto či motorku (ilustračné foto).

 


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 7. marca 2021 realizuje priemerne 1 526 vlakov denne, z toho 211 diaľkových vlakov a 1 315 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 3 047 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content