Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre diaľkovú dopravu od 11. decembra 2022

08. 12. 2022

Dôležité zmeny:

Verejná doprava na severnej trase Bratislava – Košice sa skráti o 24 minút. Vlaky Ex 6xx nebudú zastavovať v staniciach Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom a Trenčianska Teplá
IC 44 pôjde do/z Košíc najrýchlejšie v histórii slovenských komerčných vlakov – 4 hod 31 min
Na linke Prievidza – Bratislava-Nové Mesto dôjde k skráteniu cestovnej doby v smere do Bratislavy o 19 minút a v smere do Prievidze o 10 minút, rovnako sa skráti jazda vlaku o 15 minút z Prievidze na stanicu Bratislava hl. st. (s 9 minútovým prestupom v Leopoldove/Trnave)
Z Košíc do Zvolena pôjdu vlaky R 9xx rýchlejšie o 13 minút a opačným smerom o 7 minút
Pri niektorých vlakoch sa zmení ich kategória (napr: z R na Ex, z REX na Zr)
Na linke Bratislava – Banská Bystrica a späť bude cestovná doba vlakov predĺžená o cca 20 minút (eliminácia dnešného pravidelného meškania vlakov pre dočasné obmedzenia traťových rýchlostí)
V letnej sezóne sa vypraví viac dovolenkových autovlakov do Splitu (pôjdu už od mája až do začiatku októbra)
V GVD 2022/2023 budú opäť vedené priame vlaky R 96x ZAKARPATIA Košice – Mukačevo

Dňom 11. decembra 2022 vstúpi do platnosti Cestovný poriadok 2022/2023 (Grafikon vlakovej dopravy 2022/2023). Pozrite si zmeny, ktoré sa udejú v železničnej doprave v rámci diaľkových a medzištátnych, ako aj regionálnych a prímestských vlakov.

DIAĽKOVÁ VNÚTROŠTÁTNA DOPRAVA

Vlaky InterCity (Bratislava – Žilina – Košice)

Na linke Bratislava – Košice budú aj naďalej premávať 4 páry vlakov InterCity denne, pričom IC 44 zvládne trasu Košice – Bratislava za historicky najrýchlejší čas 4 hodiny 31 minút.
Pri IC vlakoch dochádza k skráteniu jazdnej doby optimalizáciou zastavení. Konkrétne vlaky IC 44 a IC 45 z Košíc do Viedne už nebudú zastavovať v stanici Trnava. Ostanú zastavenia
v Kysaku, Poprade-Tatrách, Žiline či v Bratislave hlavnej stanici.
Vlaky IC 44 a IC 45 budú aj naďalej vedené do/z Viedne cez Kittsee a budú zastavovať aj v staniciach Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. Vo Viedni je zabezpečený prípoj z/do Zürichu/Frankfurtu.
Pri vlakoch IC 520, IC 521, IC 522, IC 523, IC 524 z Košíc do Bratislavy dôjde k zrušeniu zastavení v staniciach Trnava, Trenčín, Vrútky, Ružomberok a Liptovský Mikuláš. Výnimkou je IC 525, ktoré bude aj naďalej zastavovať v Trnave.
Jazdný čas najrýchlejšieho IC 44 Košice – Bratislava bude 4 hod 31 min – najrýchlejšie IC v histórii (čo je skrátenie jazdnej doby o 12 minút).
Najrýchlejší jazdný čas IC 52x bude v smere z Bratislavy 4 hod 42 min (čo je o 7 minút menej ako v súčasnosti).
Všetky párne IC 52x v smere z Košíc budú mať jazdný čas 4 hod 38 min (čo je oproti súčasnosti rýchlejšie o 15 až 19 minút).
Jazdy vlakov v oboch smeroch budú rozdielne kvôli dopravným dôvodom (dôvodom pomalšej jazdy z Bratislavy do Košíc bude aj približne deväťminútové čakanie vlakov v Kysaku, respektíve v Kostoľanoch nad Hornádom na voľnú koľaj v Košiciach).
K skráteniu jazdných časov dôjde aj v úseku Bratislava – Žilina o priemerne 8 minút v párnom smere a o 4 minúty v nepárnom smere.
Výrazné zlepšenie a skrátenie jazdnej doby nastane na trati Bratislava – Prešov a opačne s prestupom v Kysaku na vlak kategórie REX, ktorý bude stáť okrem Kysaku už len v Prešove. Kým priemerne cesta Bratislava – Prešov trvala doteraz s IC 5 hod 11 min po novom to bude 4 hod 55 min.

V IC vlakoch bude radený vozeň 1. triedy, reštauračný vozeň, vozeň 2. triedy vhodný na prepravu imobilných cestujúcich (so zdvíhacou plošinou) s pojazdnou úschovňou batožín a s kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov a vozne 2. triedy. Cestujúcim je k dispozícii Wi-Fi pripojenie na internet vo všetkých vozňoch 1. triedy a 2. triedy vrátane vozňa pre matky s deťmi, maľovanky s farbičkami a hra Človeče, nehnevaj sa s figúrkami vo vozňoch pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov.
Cestujúci v 1. a 2. vozňovej triede v IC vlakoch majú možnosť prehliadať spoplatnený (prémiový) obsah e-novín denníka SME. Pre získanie bezplatného prístupu k prémiovému obsahu sa stačí pripojiť na Wi-Fi vo vlakoch IC, otvoriť stránku SME.sk a služba je pre cestujúcich automaticky sprístupnená.

Vlaky Ex 6xx TATRAN – „šesťstovkové” vlaky (Bratislava – Žilina – Košice)

Na linke Bratislava – Žilina – Košice dochádza k výraznej zmene vedenia vlakov 6xx a to nárastom výkonov, posunom taktu, skrátením jazdnej doby, zrušením zastavovaní a zmenou kategórie vlakov nasledovne:
Takt vlakov 6xx bude posunutý o cca 1 hodinu z dôvodu vytvorenia prípojov v Košiciach.
Dôjde k zrušeniu zastavovania v staniciach Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom a Trenčianska Teplá. Cestujúci z týchto staníc, ktorí cestujú z/do Košíc využijú na cestovanie vlaky REX 17xx s prestupom v Trenčíne na/z vlakov Ex 6xx s prestupným časom 18 minút smerom do Košíc a 19 minút smerom z Košíc.
Kategória vlakov bude zmenená z rýchlika (R) na expresný vlak (Ex).
Všetky vlaky Ex 6xx budú na rekonštruovaných koridorových úsekoch vedené rýchlosťou 160 km/h.
Skrátenie jazdnej doby Košice – Bratislava bude o 24 minút a Žilina – Bratislava o 20 minút.
Vlaky Ex 6xx budú z Bratislavy po novom odchádzať v nepárnu hodinu a 27. minútu a prichádzať párnu hodinu a 33. minútu.
Vlaky Ex 6xx budú z Košíc po novom odchádzať nepárnu hodinu a 7. minútu a prichádzať párnu hodinu a 53. minútu.
Z dôvodu posunu taktu vlakov Ex 6xx dôjde k rozviazaniu prípojov v Bratislave na/z systém EC vlakov smer Praha a Budapešť, v Bratislave na/z systém R vlakov smer Banská Bystrica a v Púchove na/z systém vlakov EC smer Púchov.
Z dôvodu posunu taktu Ex 6xx vzniknú nové prípojné väzby v Košiciach na/z systém REX vlakov smer Humenné s prestupným časom 8 minút, v Košiciach na/z systém R vlakov smer Zvolen s prestupným časom 29 minút od 6xx do Zvolena, resp. 23 minút zo Zvolena na Ex 6xx, v Žiline na/z systém R/EC vlakov smer Ostrava/Praha s prestupným časom 9 minút z Košíc smer ČD a 8 minút z ČD smer Košice.
Vo Vrútkach ostávajú prípojné väzby zachované aj naďalej, kde budú mať cestujúci čas na prestup 6, 5 minút od/na vlaky R smer Banská Bystrica/Zvolen.
Nočné spojenie z/do Bratislavy hlavnej stanice zabezpečia vlaky R 614 (Humenné 21:51 – Bratislava hl. st. 5:33) a R 615 (Bratislava hl. st. 22:57 – Humenné 6:33) s možným prestupom v Bratislave na vlaky rjx 160/167 Bratislava – Zürich. V oboch rýchlikoch bude radený autovozeň Humenné – Bratislava hl. st.
Nočné vlaky R 614 a 615 ZEMPLÍN budú aj naďalej povinne miestenkové v úseku Poprad-Tatry – Trenčín a budú zastavovať ako doteraz.

Naviac pridané vlaky vedené v takte Ex 6xx:
Ex 620 (Trenčín 5:24 – Bratislava 6:33) s obmedzením ide v pondelok – sobota, nejde vybrané dátumy.
Ex 621 (Bratislava 14:27 – Poprad-Tatry 18:30) s obmedzením ide v pondelok – štvrtok, nejde vybrané dátumy, v piatky bude pokračovať ako posilový vlak až do Humenného ako Ex 15621 ŠARIŠAN.
Ex 622 (Martin 4:50 – Bratislava 7:33) s obmedzením ide v pracovné dni.
Ex 623 (Bratislava 16:27 – Vrútky 18:58) s obmedzením ide v pondelok – štvrtok, nejde vybrané dátumy, v piatky bude pokračovať ako posilový vlak až do Košíc ako Ex 15623 TATRAN.
Ex 624 (Martin 5:49 – Bratislava 8:33) vlak vedený denne.
Ex 626 (Poprad-Tatry 5:30 – Bratislava 9:33) s obmedzením ide v pracovné dni.
Ex 627 (Bratislava 20:27 – Vrútky 23:05) vlak vedený denne.
Ex 629 (Bratislava 21:27 – Trenčín 22:35) s obmedzením ide v pondelok – piatok a nedeľu, nejde vybrané dátumy.

Vo všetkých vlakoch Ex 6xx Košice – Bratislava (okrem 614/615) a vlakoch Ex 622, Ex 624 vedených v sobotu a v dňoch pracovného pokoja (nedele a štátom uznané sviatky) a Ex 627 vedených v pracovných dňoch a sobotu budú radené dva vozne 1. triedy (zrušené bude prémiové kupé 1plus).

Expresy sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a vo vybraných (označených) vozňoch 2. triedy, vo vozni s reštauračnými službami, vozni so zdvíhacou plošinou (vhodnom na prepravu imobilných cestujúcich) a vozni s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami, pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, ako aj dvomi vozňami 2. triedy s možnosťou prepravy bicyklov. V týchto vlakoch je preprava vo vozňoch 1. triedy na základe povinnej rezervácie a povinne miestenková preprava bicyklov.

V ostatných Ex 62x bude radený jeden vozeň 1. triedy, vozeň so zdvíhacou plošinou (vhodný na prepravu imobilných cestujúcich) a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami, pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, ako aj dvomi vozňami 2. triedy s možnosťou prepravy bicyklov. V týchto vlakoch je preprava vo vozňoch 1. triedy na základe povinnej rezervácie a povinne miestenková preprava bicyklov. Expresy sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a vybraných (označených) vozňoch 2. triedy.

Vo všetkých vlakoch Ex 6xx Košice – Bratislava (okrem 614/615) bude vo všetkých vozňoch garantovaný smer jazdy. U ostatných vlakov Ex 62x bude garantovaný smer vo vybraných vozňoch.

Vlaky R 7xx POVAŽAN – „sedemstovkové“ rýchliky (Bratislava – Žilina; Bratislava – Trenčín)

Na trase medzi Bratislavou a Žilinou pri tzv. 7xx rýchlikoch dôjde k výrazným zmenám oproti platnému CP nasledovne:
Takt vlakov bude posunutý o cca 1 hodinu z dôvodu posunu taktu Ex 6xx.
Dochádza k zmene kategórie vlakov z RR na R 7xx.
Všetky vlaky R 7xx budú na rekonštruovaných koridorových úsekoch vedené rýchlosťou 160 km/h.
Jazdný čas väčšiny týchto vlakov sa na celej trase Bratislava – Žilina predĺži z 2 hod 23 min na 2 hod 34 min, a to z dôvodu pridania nových zastavení v staniciach Pezinok, Brestovany, Dubnica nad Váhom a Ilava.
Dôjde k vytvoreniu prípojov v Bratislave na vlaky EC smer Praha s prestupným časom 5 minút.
V Púchove budú vytvorené prípoje od/na vlaky EC z/do Prahy s prestupným časom 5, resp. 18 minút.
Vlaky budú zahrnuté v integrovanej doprave IDS Bratislavského kraja.

Vo všetkých vlakoch R 7xx POVAŽAN je radený vozeň 1. triedy. Vlaky sú vybavené Wi-Fi pripojením vo všetkých vozňoch 1. triedy a v označených vozňoch 2. triedy. Cestujúcim sú k dispozícii vozne so zdvíhacou plošinou, ktoré sú vhodné na prepravu imobilných cestujúcich, a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami, pojazdná úschovňa batožín a bicyklov, ako aj vozeň 2. triedy s možnosťou prepravy bicyklov. V týchto vlakoch je preprava vo vozňoch 1. triedy na základe povinnej rezervácie a preprava bicyklov na základe možnej rezervácie. Vo vozňoch 1. triedy a vybraných vozňoch 2. triedy bude zavedená garancia smeru.

Vlaky R 7xx TATRAN – „sedemstovkové“ rýchliky (Košice – Žilina)

V novom CP bude vedený jeden pár vlakov R 762 TATRAN (Košice 19:07 – Žilina 22:27) denne a R 765 TATRAN (Žilina 4:23 – Košice 7:53) v pracovné dni, pričom vlak R 16767 TATRAN (Žilina 6:32 – Košice 9:53) bude vedený v sobotu a nedeľu. Vlaky budú okrem tradičných rýchlikových staníc zastavovať aj v Krompachoch, Spišských Vlachoch a Smižanoch. Vo vlakoch budú radené dva vozne 1. triedy (preprava v predmetných vozňoch je na základe povinnej rezervácie), ďalej bude vo vlakoch radený vozeň s reštauračnými službami. Cestujúcim sú k dispozícii vozne so zdvíhacou plošinou, ktoré sú vhodné na prepravu imobilných cestujúcich, a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami, pojazdná úschovňa batožín a bicyklov, ako aj s vozňami 2. triedy s možnosťou prepravy bicyklov. V označených vozňoch je bezdrôtové pripojenie k internetu. Vo všetkých vozňoch bude garantovaný smer jazdy.

Trať Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica (vlaky R 8xx URPÍN)

Na uvedenej linke v smere Bratislava – Banská Bystrica bude naďalej premávať 7 vlakov (+ 1 trasa vlaku rozdelená na trasu Bratislava – Levice a Levice – Banská Bystrica), v opačnom smere 8 vlakov a dochádza k nasledovným zmenám:
Cestovná doba vlakov je v oboch smeroch predĺžená o cca 20 minút z dôvodu eliminácie súčasného meškania vlakov pre dočasné obmedzenia traťových rýchlosti.
V stanici Zvolen os. st. budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Zvolen – Košice.
Prípojné väzby v stanici Banská Bystrica na vlaky linky Banská Bystrica – Vrútky nebudú zabezpečené.
Vlaky R 800, 801 POĽANA budú premávať v skrátenej trase Košice – Zvolen – Nové Zámky a opačne. Trasované sú cez Fiľakovskú spojku, zastavovať budú na zastávke Fiľakovo zastávka. Vlaky sú skrátené o úsek Prešov – Košice a Nové Zámky – Bratislava. V stanici Nové Zámky budú vozne od R 800 (lôžkový vozeň a vozeň na sedenie) preradené na vlak R 870 do Bratislavy (neskorší príchod do Bratislavy o cca 1,5 hodiny), jeden priamy lôžkový vozeň Košice – Praha na EC 282, jeden lôžkový vozeň na EC 282 do Bratislavy. Obdobne v opačnom smere budú vo vlaku R 801 radené vozne od EC 283 – jeden lôžkový vozeň z Prahy, jeden lôžkový vozeň z Bratislavy a vozne druhej triedy na sedenie od vlaku R 871 z Bratislavy.
Vlak R 870 Bratislava – Nové Zámky bude zaradený do integrovanej dopravy IDS BK.
Počas pondelkov bude na trase Bratislava – Banská Bystrica premávať posilový vlak R 11831 (odchod z Bratislavy hl. st. o 3:58), počas piatkov na trase Bratislava – Zvolen premávať posilový vlak R 15843 (odchod z Bratislavy hl. st. o 16:54) a počas nedieľ bude v trase Zvolen – Bratislava premávať posilový vlak R 17840 (odchod zo Zvolena os. st. o 15:08).
Vlak R 11831 bude zastavovať aj v Hliníku nad Hronom a vo Vlkanovej, vlaky R 15843 a 17840 budú zastavovať aj v Hronskom Beňadiku.

V stanici Zvolen os. st. sú prípojné väzby na vlaky linky Zvolen – Košice, v Bratislava hl. st. na vlaky EuroCity (Budapešť – Praha – Berlín).

Vo všetkých vlakoch R 8xx s výnimkou vlakov R 800, 801 je radený vozeň 1. triedy. Vo všetkých vozňoch 1. triedy a v označených vozňoch 2. triedy je v cene cestovného pripojenie Wi-Fi. Vo vlakoch, s výnimkou vlakov R 800, 801, sú cestujúcim k dispozícii vozne so zdvíhacou plošinou, ktoré sú vhodné na prepravu imobilných cestujúcich, a s oddielom pre cestujúcich s obmedzenými pohybovými schopnosťami. V týchto vlakoch bude naďalej povinná rezervácia miest v prvej vozňovej triede. Povinne miestenková preprava bicyklov bude len vo vlakoch R 800 a R 801. Vlak R 800 v trase Plešivec – Nové Zámky, vlak R 801 v trase Nové Zámky – Plešivec bude naďalej povinne miestenkový.

Trať Zvolen – Košice (vlaky R 9xx GEMERAN)

Na uvedenej linke bude naďalej premávať 6 párov vlakov a dochádza k nasledovným zmenám:
Kategória vlaku bude zmenená z regionálneho rýchlika (RR) na rýchlik (R).
Časové polohy vlakov sú posunuté o cca 15 minút, aby boli zachované prípojné väzby na vlaky kategórie R z/do Bratislavy.
V smere Košice – Zvolen dôjde k skráteniu jazdnej doby o 13 minút, v opačnom smere o 7 minút.
V stanici Košice bude vytvorený prípoj z/na vlaky Ex 6xx linky Košice – Žilina – Bratislava.
Prípojné väzby na vlaky linky Zvolen – Vrútky v stanici Zvolen os. st. nebudú zabezpečené.
Vlaky R 800, 801 POĽANA budú premávať v skrátenej trase Košice – Zvolen – Nové Zámky a opačne. Vlaky sú skrátené o úsek Prešov – Košice a Nové Zámky – Bratislava.
Všetky vlaky budú vedené cez Fiľakovskú spojku. Zastavovať budú na zastávke Fiľakovo zastávka.

V stanici Zvolen os. st. sú prípojné väzby na vlaky kategórie R v smere do/z Bratislavy a na vlaky Os do/z Banskej Bystrice, v Košiciach na vlaky Ex 6xx linky Košice – Žilina – Bratislava. Vlaky sú radené len z vozňov 2. triedy. Vo vlakoch je preprava bicyklov na základe možnej rezervácie. Vlak R 800 v trase Plešivec – Nové Zámky a vlak R 801 v trase Nové Zámky – Plešivec budú povinne miestenkové.

Trať Zvolen – Banská Bystrica – Vrútky (vlaky R 9xx FATRAN)

Na uvedenej linke bude premávať 9 párov vlakov, objem dopravy bude navýšený o 1 pár vlakov a dochádza k nasledovným zmenám:

Z dôvodu rekonštrukcie uzla Žilina všetky vlaky kategórie R 9xx FATRAN premávajú v trase Zvolen – Vrútky.
Vlaky v trase Zvolen – Vrútky sú posunuté o cca 60 minút z dôvodu zachovania prípojných väzieb v stanici Vrútky na vlaky linky Ex 6xx Bratislava – Žilina – Košice, ktoré budú posunuté o hodinu. Prestupné časy v stanici Vrútky:
– 5 minút smer Košice, 6 minút smer Bratislava,
– 5 minút od Košíc, 6 minút od Bratislavy.
Pre vytvorenie uvedených prípojných väzieb bude zrušené zastavovanie vlakov na zastávke Horná Štubňa obec.
Prípojné väzby na vlaky linky Zvolen – Košice a Banská Bystrica – Bratislava v stanici Zvolen os. st. nebudú zabezpečené:
– príchod do Zvolena z Vrútok bude v nepárnu hodinu a 40. minútu, odchod do Košíc zas v nepárnu hodinu a 26. minútu, do Bratislavy v párnu hodinu a 40. minútu,
– príchod do Zvolena z Košíc bude v párnu hodinu a 34. minútu, z Bratislavy v nepárnu hodinu a 20. minútu, odchod do Vrútok bude v párnu hodinu a 16. minútu.
V trase Zvolen – Banská Bystrica budú vlaky striedavo vedené s vlakmi kategórie R linky Bratislava – Banská Bystrica, čím v tomto úseku vznikne hodinový takt:
– odchod zo Zvolena smer Banská Bystrica v párnu hodinu a 16. minútu (Zvolen – Vrútky) a nepárnu hodinu a 23. minútu (Bratislava  – Banská Bystrica),
– odchod z Banskej Bystrice smer Zvolen v nepárnu hodinu a 13. minútu (Vrútky – Zvolen) a párnu hodinu a 12. minútu (Banská Bystrica – Bratislava).
Na tejto linke dôjde k skráteniu jazdných časov Zvolen – Vrútky o 5 minút a Vrútky – Zvolen o 7 minút.

V stanici Vrútky sú prípojné väzby na vlaky Ex 6xx linky Košice – Žilina – Bratislava. Vlaky sú radené len z vozňov 2. triedy. Vo vlakoch je preprava bicyklov na základe možnej rezervácie.

Trať Bratislava-Nové Mesto – Prievidza (vlaky R 7xx BOJNICE)

Na trati Bratislava-Nové Mesto – Leopoldov – Prievidza dochádza v úseku Leopoldov – Prievidza k rozšíreniu dopravnej ponuky v pracovné dni na dvojhodinový takt vlakov. Hlavnou zmenou je zmena vedenia vlakov na/z Bratislava-Nové Mesto z dôvodu nedostatočnej kapacity stanice Bratislava hl. st. Vlaky R 7xx nebudú zastavovať v stanici Pezinok a Šenkvice, náhradou budú vlaky kategórie REX a Os a vlaky nebudú zahrnuté v integrovanom systéme IDS Bratislava. Z tohto dôvodu dôjde k skráteniu cestovnej doby v smere do Bratislavy o 19 minút a v smere do Prievidze o 10 minút. Mení sa kategória vlakov z REX na R. Vlak R 740 BOJNICE (Prievidza 4:10 – Bratislava-Nové Mesto 7:00) bude v úseku Prievidza – Topoľčany zastavovať ako osobný vlak.

V stanici Leopoldov aj naďalej nebude vykonávaný preprah hnacieho koľajového vozidla (HKV), vlaky budú v celej trase vedené dieselovou lokomotívou. Časové polohy a obmedzenia vlakov budú nasledovné:

Trať Banská Bystrica – Margecany (vlaky Zr 178x)

Na uvedenej linke dochádza k nasledovným zmenám systému diaľkovej dopravy:
Dochádza k zmene kategórie vlaku z regionálneho expresu (REX) na zrýchlený vlak (Zr).
V úseku Margecany – Nálepkovo a Banská Bystrica – Brezno budú naďalej zastavenia ako pri Os vlakoch okrem Gelnica zast. a Švedlár zast., kde vlaky nebudú zastavovať.
Naviac oproti súčasnosti budú vlaky zastavovať v staniciach Tretí Hámor, Nálepkovo – Peklisko a Beňuš.
Posuny odchodov vlakov budú nasledovné:
– z Margecian vlak Zr 1780 o 6:07 (doteraz 8:08),
– z Banskej Bystrice vlak Zr 1783 o 10:13 (doteraz 9:37) a Zr 1785 o 14:13 (doteraz o 15:47).
V stanici Banská Bystrica budú vlaky obojsmerne prípojované na vlaky linky Bratislava – Banská Bystrica, v stanici Margecany na vlaky Os do/od Košíc a do/od Poprad-Tatry.
Celkový objem dopravy je počas pracovných dní nezmenený – 2 páry denných vlakov Zr Banská Bystrica – Margecany.

Vybrané vlaky Os premávajúce cez pracovné dni na trase Margecany – Nálepkovo a späť, budú cez víkendy a v letnej a zimnej sezóne denne nahradené vlakmi kategórie Zr, ktoré budú z Margecian vedené  až do Banskej Bystrice a späť, a na úsekoch Margecany – Nálepkovo a Brezno – Banská Bystrica budú zastavovať ako vlak kategórie Os. Zlepšením dostupnosti južnej časti Národného parku Slovenský Raj dôjde k podpore turistického ruchu v regióne vďaka zvýšenej ponuke vlakových spojení.

Vlakové spojenie so Slovenským rajom:
Ide denne:
– vlak Zr 1780 (Margecany 06:07 – Banská Bystrica 10:06),
– vlak Zr 1783 (Banská Bystrica 10:13 – Margecany 13:53),
– vlak Zr 1784 (Margecany 14:07 – Banská Bystrica 18:06),
– vlak Zr 1785 (Banská Bystrica 14:13 – Margecany 17:53).
Ide v sobotu a v dňoch pracovného pokoja (nedele a štátom uznané sviatky), v období 24. 12. – 8. 1. a 1. 7. – 3. 9. ide denne:
– vlak Zr 1781 (Banská Bystrica 06:13 – Margecany 09:53),
– vlak Zr 1782 (Margecany 10:07 – Banská Bystrica 14:06),
– vlak Zr 1786 (Margecany 18:07 – Banská Bystrica 22:06),
– vlak Zr 1787 (Banská Bystrica 18:13 – Margecany 21:53).
Ide v sobotu a v dňoch pracovného pokoja (nedele a štátom uznané sviatky):
– vlak Zr 1681 (Banská Bystrica 8:13 – Mlynky 10:33),
– vlak Zr 1684 (Mlynky 13:33 – Banská Bystrica 16:06).

Posilové vlaky

Vlaky Ex 15621 a Ex 17630 ŠARIŠAN na trati Humenné – Bratislava hl. st. ostávajú zachované.
Vlaky Ex 15623 a Ex 17628 TATRAN na trati Košice – Bratislava hl. st. ostávajú zachované.
Posilové vlaky Ex TATRAN a ŠARIŠAN budú vedené v takte Ex 6xx vlakov aj s identickými zastaveniami.
V pondelky bude vedený nový vlak Ex 11621 TATRAN (Bratislava hl. st. 0:07 – Poprad-Tatry 4:18), pričom zastavenia tohto vlaku budú rovnaké ako pri vlakoch Ex 6xx.
Počas pondelkov bude zavedený nový vlak R 11831 URPÍN (Bratislava hl. st. 03:58 – Banská Bystrica 07:46), v úseku Levice – Banská Bystrica vedený v trase súčasného vlaku R 861.
Počas piatkov bude v trase Bratislava – Zvolen naďalej premávať posilový vlak R 15843 (odchod z Bratislavy hl. st. o 16:54) a počas nedieľ bude v trase Zvolen – Bratislava naďalej premávať posilový vlak R 17840 (odchod zo Zvolena os. st. o 15:08).
Na linke Žilina – Košice bude posilový vlak R 16767 (Žilina 6:32 – Košice 9:53) vedený v soboty a nedele.
Vlak R 17752 BOJNICE (Prievidza 16:20 – Bratislava-Nové Mesto 19:00) bude v nedele vedený aj naďalej.
V nedele bude zavedený nový posilový vlak R 17751 BOJNICE (Bratislava-Nové Mesto 13:01 – Prievidza 15:46).
Ďalšie posilové vlaky vedené na trati číslo 120:
– R 15715 POVAŽAN (Bratislava hl. st. 19:55 – Žilina 22:24) v piatky,
– R 16700 POVAŽAN (Žilina 5:30 – Bratislava hl. st. 8:01) v soboty,
– R 16709 POVAŽAN (Bratislava hl. st. 13:55 – Žilina 16:29) v soboty a nedele,
– R 16711 POVAŽAN (Bratislava hl. st. 15:55 – Žilina 18:29) v soboty a nedele,
– R 16715 POVAŽAN (Bratislava hl. st. 19:55 – Trenčín 21:20) v soboty,
– R 17716 POVAŽAN (Žilina 21:43 – Bratislava hl. st. 00:05) v nedele.

DIAĽKOVÁ MEDZIŠTÁTNA DOPRAVA

 Spojenie Slovensko – Rakúsko/Chorvátsko (ZSSK/ÖBB/SŽ HŽPP)

V letnej sezóne 2023 plánuje naša spoločnosť znova prevádzkovať autovlak z Bratislavy do chorvátskeho Splitu. Vlak z dôvodu veľkej spokojnosti u cestujúcich bude mať predĺžené obdobie jazdy už od mája až do začiatku októbra a bude vedený 3x v týždni nasledovne:
EN 1153 bude vedený v letnej sezóne:
– od 3. 5. do 6. 10. bude odchádzať z Bratislavy vždy v stredu, piatok a nedeľu o 15:53, pričom do Splitu vlak dorazí ráno o 8:10,
– od 4. 5. do 7. 10. bude odchádzať zo Splitu vždy štvrtky, soboty a pondelky večer o 17:20, pričom do Bratislavy bude prichádzať nasledujúci deň o 10:49.
Vlak bude zostavený z lôžkových, ležadlových a sedadlových vozňov a vozňa na prepravu automobilov.

Spojenie Slovensko – Rakúsko/Švajčiarsko (ZSSK/ÖBB/SBB)

Na linke Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf – Salzburg – Innsbruck – Zűrich bude naďalej premávať jeden pár vysokorýchlostných vlakov kategórie railjet xpress:
rjx 160 (Bratislava hl. st. 06:08 – Zürich Hbf 15:20), rjx 167 (Zürich Hbf 12:40 – Bratislava hl. st. 21:51).
Vlaky budú v novom grafikone zastavovať v Bratislave-Novom Meste a v Bratislave-Petržalke ako v súčasnosti.
Vlaky majú zabezpečené prípojné väzby od vlaku R 614 ZEMPLÍN a na vlak R 615 ZEMPLÍN (Bratislava hl. st. – Žilina – Humenné).
Skrátením trasy vlakov R 800/801 POĽANA bude prípoj zabezpečený od priameho lôžkového vozňa Košice – Bratislava, resp. od vlaku EC 282, na ktorý si cestujúci z R 800 prestúpia v Nových Zámkoch. V opačnom smere obdobne priamym lôžkovým vozňom, resp. EC 283 s prestupom v Nových Zámkoch na vlak R 801.
Vlak je vedený súpravou Viaggio Comfort so službami a vysokým komfortom (Economy class – Wi-Fi, palubný portál, mobilbar; First class – Wi-Fi, palubný portál, servis na miesto, mobilbar, nastaviteľné sedadlá; Business Class – polohovateľné sedadlá, W-Fi, palubný portál, uvítací drink, servis na miesto, tichá zóna).

Na linke (Košice) – Bratislava – Viedeň nedochádza k zásadnejším zmenám:
Dôjde k posunu v trasách medzištátneho páru vlakov InterCity: IC 44 (Košice 07:02 – Wien Hbf 13:24) a IC 45 (Wien Hbf 14:42 – Košice 21:13), ktoré budú premávať na linke Košice – Žilina – Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf. Vo Viedni je zabezpečený prípoj z/do Zürichu/Frankfurtu.
17 párov vlakov v hodinovom takte v relácii Bratislava hl. st. – Marchegg – Wien Hbf.
20 párov vlakov na trase Bratislava-Petržalka – Kittsee – Wien Hbf.
1 pár víkendových vlakov Bratislava-Petržalka – Murzzuschlag.
Zároveň pripravujeme rozšírenie obdobia jazdy sezónneho autovlaku v smere Bratislava – Wien – Split a späť, ktorý funguje na komerčnej báze v spolupráci s ÖBB.

Spojenie Slovensko – Maďarsko (ZSSK/MÁV)

Na linke Praha – Bratislava – Budapešť dochádza len k drobným časovým posunom odchodov a príchodov vlakov v Budapešti:
Zostáva zachovaný 2-hodinový interval s vloženým vlakom EC 130/131 (celkovo 9 párov vlakov EC/EN na linke Praha/Varšava – Bratislava – Budapešť), odchody z Bratislavy každé dve hodiny od 5:57 do 19:57 s vloženým odchodom o 17:05.
Na linke Košice – Hidasnémeti – Budapešť bude zachovaných 7 párov medzištátnych EC vlakov, ktoré budú vedené v dvojhodinovom taktovom režime s odchodmi z Košíc v čase od 6:01 – 18:01 a príchodmi do Košíc od 10:03 – 22:03.
Osobné vlaky, ktoré premávajú na linke Bratislava-Petržalka – Rajka – Hegyeshalom, budú jazdiť v pôvodnom rozsahu bez zmeny (5 párov vlakov). Vlaky sú v úseku Bratislava – Petržalka – Rusovce zaradené v integrovanom systéme IDS BK.

Spojenie Slovensko – Česko (ZSSK/ČD)

Dôjde k zrušeniu vlakov EC 284/285 METROPOLITAN SLOVENSKÁ STRELA (Bratislava hl. st. – Praha hl. n.), teda prvého ranného vlaku z Bratislavy do Prahy o 4:57 a posledného večerného vlaku s príchodom do Bratislavy o 23:54.
Ostatné vlaky EC linky METROPOLITAN Budapešť – Bratislava – Praha (8 párov z toho 1 pár len do/z Brna) zostávajú vedené v dvojhodinovom taktovom režime bez zásadnejších zmien s odchodmi z Bratislavy od 6:06 do 20:06.
Trasa vlaku EC HUNGARIA (Budapešť – Hamburg) bude do 30. 6. 2023 vedená ako vlak EC 252/253 a v Prahe neobslúži stanicu Praha hl. n., ale len stanicu Praha-Holešovice. Od 1. 7. 2023 bude vlak vedený v pôvodných polohách do Hamburgu s obsluhou stanice Praha hl. n. aj Praha-Holešovice.
Nočný vlak EN 476/477 METROPOL (Budapešť – Břeclav) bude vedený v taktovom režime vlakov EC METROPOLITAN. V uvedenom vlaku zostávajú zachované relácie priamych vozňov do/z Prahy, Krakova, Varšavy, ako aj do Berlína cez Wroclaw.
Do 30. 6. 2023 budú vlaky EC METROPOLITAN a EC HUNGARIA vedené v Českej republike z dôvodu výluky naďalej cez Havlíčkův Brod, od 1. 7. 2023 budú vlaky vedené v pôvodných trasách cez Českú Třebovú (skrátenie cestovnej doby o cca 30 minút).
Vlaky EC 282 a 283 METROPOLITAN SLOVENSKÁ STRELA budú aj v GVD 2022/2023 vedené v úseku Nové Zámky – Bratislava – Praha denne. Na týchto vlakoch bude vedený aj priamy lôžkový vozeň Košice – Nové Zámky – Bratislava hl. st. – Praha hl. st. a späť v kombinácii s vlakmi R 800/801 POĽANA. Uvedený vozeň bude vedený len z/do Košíc, keďže došlo k skráteniu trasy vlakov R 800/801 na Košice – Nové Zámky.

Na linke Púchov – Horní Lideč – Praha dochádza k nasledovným zmenám:
Nárast výkonov zavedením dvoch nových vlakov Praha – Žilina nasledovne:
EC 222 VALAŠSKÝ EXPRES (Žilina 5:23 – Praha hl. n. 10:45),
EC 223 VALAŠSKÝ EXPRES (Praha hl. n. 17:15 – Žilina 22:29).
Všetky vlaky v celej trase vedené v kategórii EC.
Vlaky budú premávať z dôvodu stavebných prác aj naďalej len na skrátenej trase Praha hl. n. – Púchov s výnimkou vlakov EC 220/221 a nových vlakov EC 222/223, ktoré budú premávať na trase Praha – Žilina a späť.
Pri ostatných vlakoch linky Praha hl. n. – Púchov budú mať cestujúci v stanici Púchov zabezpečené prípojné väzby na vlaky R 7xx linky Žilina – Bratislava smer Žilina, ako aj smer Trenčín a Bratislava.

Na linke Žilina – Čadca – Ostrava/Praha dochádza k nasledujúcim zmenám:
Zavedenie pravidelného 2-hodinového taktu vlakov Žilina – Ostrava a Žilina – Praha, odchody zo Žiliny každé dve hodiny od 6:33 do 20:34.
Dvojhodinový takt doplnený vlakmi SC 240/241 PENDOLINO KOŠIČAN smer Košice – Praha, pričom posilové vlaky SC 242/243 budú zrušené.
Vlaky nebudú zastavovať v Kysuckom Novom Meste, cestujúci do Ostravy a Prahy budú využívať Os vlaky s prestupom na/z EC/R v Čadci s prestupným časom 6 minút.
Na trase Žilina – Praha bude vedených 14 vlakov v kategórii EC a na trase Žilina – Ostrava 34 vlakov vedených v kategórii R.
Vlaky v Žiline budú pripojované na/z systém Ex 6xx Košice – Žilina – Bratislava s prestupným časom 9 minút z Košíc smer ČD a 8 minút z ČD smer Košice.
Z dôvodu rekonštrukcie infraštruktúry v uzle Žilina nebudú dočasne vedené priame vlaky Ostrava – Zvolen (Banská Bystrica).

Na linke nočných vlakov (Humenné) – Košice – Čadca – Praha neprichádza k zásadnejším zmenám:
Nočné vlaky EN 442/443 SLOVAKIA budú poskytovať službu prepravy automobilov a motocyklov na relácii Košice – Praha, na relácii Humenné – Praha a Poprad-Tatry – Praha vo vybrané dni.

Spojenie Slovensko – Poľsko

Medzi Bratislavou a Varšavou ostáva zachované spojenie 2 pármi priamych vlakov:
vlakom EN 476/477 METROPOL (Bratislava hl. st. 22:06 – Krakov 5:44 – Varšava 9:10) a vlakom EC 130/131 BATHORY (Bratislava hl. st. 10:57 – Varšava Centralna 19:34 – Terespol 21:52).

Na pohraničnom priechode Čadca – Zwardoń (PL) príde k výraznému zvýšeniu počtu medzištátnych vlakov zo súčasných 5 párov na 11 párov vlakov. V stanici Zwardoń budú prípoje od väčšiny vlakov na vlaky smer Katowice.

Na linke Poprad-Tatry – Muszyna (PL) a späť budú vlaky REX 8360, 8361, 8362 a 8363 BELIANSKY EXPRES vedené v sobotu a nedeľu od 31. 12. 2022 do 26. 2. 2023 a od 3. 6. do 3. 9., a budú mať zmenenú kategóriu z RR na REX.

Vlaky na turistickej linke Medzilaborce – Lupkow (PL) – Sanok – Rzeszow budú vedené nasledovne:
Os 8984, 8985, 8986, 8987 budú vedené v sobotu a nedeľu od 24. 6. do 3. 9. 2023.
Os 8988 a 8989 budú vedené počas konania festivalu kultúry a športu v Medzilaborciach, 24. a 25. 6. 2023.

Spojenie Slovensko – Ukrajina (ZSSK – UZ)

Od začiatku GVD 2022/2023 budú opäť vedené priame vlaky R 96x ZAKARPATIA Košice – Mukačevo nasledovne:
R 960 (Košice 8:46 – Mukačevo 14:00).
R 961 (Mukačevo 14:48 – Košice 18:17).
R 962 (Košice 11:46 – Mukačevo 16:53).
R 963 (Mukačevo 18:16 – Košice 21:33).
Vlaky budú zastavovať v stanici Čierna nad Tisou a v medzinárodnej preprave budú povinne miestenkové.
Po odsúhlasení partnerským dopravcom plánujeme viesť ešte jeden pár nočných vlakov Čierna nad Tisou – Čop.

Poskytované služby vo vlakoch diaľkovej dopravy

Služby vo vlakoch budeme naďalej poskytovať v takom rozsahu a kvalite ako doteraz. Medzi poskytované služby patrí napríklad:
Balená voda 0,5 l vo vybraných vlakoch IC a v 1. triede vlakov kategórie Ex, EC, SC.
Obsluha mobilbarom na miesto vo vybraných vlakoch IC, Ex, EC, SC.
Teplý nápoj (káva alebo čaj) vo vybraných vlakoch IC, Ex, SC.
Možnosť rezervovať si bezplatné parkovanie v Bratislave, Košiciach, Trnave, Žiline a Poprade k spiatočnému lístku zakúpenému cez internet alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie do prvej vozňovej triedy, v IC vlakoch aj do druhej triedy.
Vozne s veľkopriestorovým aj oddielovým usporiadaním.
Rozkladacie stolíky.
Polohovateľné sedadlá.
Využiteľnosť reštauračného vozňa.
Možnosť pripojiť sa na palubný portál v SC a railjet xpres vlakoch (hry, filmy, zábava).
Uvítací drink v 1. triede SC vlakoch a Biznis triede v railjet xpres.
Vozeň vhodný na prepravu imobilných cestujúcich.
Individuálne osvetlenie.
Cielená rezervácia miest podľa smeru jazdy.
Elektrické zásuvky pre každé sedadlo v 1. triede vlakov IC, Ex, SC, EC a vo väčšine vozňov 2. triedy.


ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).

ZSSK od 12. júna 2022 realizuje priemerne 1 631 vlakov denne, z toho 8 IC vlakov, 246 ostatných diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 726 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2 935 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content